י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרגשתי אשמה

בוריס ג'ונסון מספר: זו הסיבה שעזבתי את העיתונות

ראש ממשלת בריטניה סיפר לתלמידי בית ספר במהלך ביקור מדוע החליט לעשות את המעבר מהעיתונות לפוליטיקה עד לכס ראש הממשלה. לדבריו, כשהיה עיתונאי הוא חש לפעמים הפרסומים שלו גרמו עוול לנשואי הכתבה 

בוריס ג'ונסון מספר: זו הסיבה שעזבתי את העיתונות
בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון עזב את העיתונות לקריירה בפוליטיקה, מכיוון שהוא חש אשמה על "התעללות באנשים מבלי להיות בתוך הנעליים שלהם", כך אמר ראש הממשלה ביום שלישי לתלמידי בית ספר.

ראש הממשלה ששימש בעברו כעיתונאי שעורר סערה בעקבות הכתבות שלו, שאף נגעו לעיתים בגזענות, החליט לספר לילדים בבית ספר בלונדון 'מדוע הוא נכנס לפוליטיקה'.

הוא סיפר על כך שבהיותו עורך של כתב העת השמרני המשפיע "הספקטרום", וגם סיקר את האיחוד האירופי ככתב הבריטי של 'הטלגרף' בשנות התשעים, "רגע אחד בחיי נכנס חזק למוחי", אמר ראש הממשלה. "הייתי עיתונאי הרבה זמן. אני עדיין כותב דברים" אמר במהלך הביקור באקדמיית סדג'יל בדרום לונדון, אתמול (שלישי).

"אבל כשאתה עיתונאי, זו עבודה נהדרת, זה מקצוע נהדר, אבל הבעיה היא שלפעמים אתה מוצא את עצמך תמיד מתעלל באנשים או תוקף אנשים, זה לא שאתה רוצה להתעלל בהם או לתקוף אותם, אלא להיות ביקורתי, ואולי אתה מרגיש לפעמים קצת אשם בגלל זה שלא שמת את עצמך במקום האדם שאתה מבקר".

דבריו עוררו ביקורת, כאשר מנהיגת האיגוד הלאומי לעיתונאים מישל סטניסטריט אמרה: "זלזול בעיתונאים כבריונים חסרי רגש חושף ראש ממשלה עם זלזול מוחלט בעיתונות וחופש העיתונות".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד