י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סימנים מוקדמים

קרובי משפחות הנרצחים בפלורידה תובעים את ממשלת ערב הסעודית

בפיגוע ירי שאירע לפני כשנתיים בבסיס בפלורידה, נהרגו 3 אנשי חיל הים האמריקני ו-13 נוספים נפצעו | כעת משפחות הנרצחים תובעות את הממשלה הסעודית מאחר ולטענתם היורה נעזר בחניכי חיל האוויר הסעודי

קרובי משפחות הנרצחים בפלורידה תובעים את ממשלת ערב הסעודית
מטווח ירי. אילוסטרציה צילום: pixabay

משפחות נרצחי הפיגוע בשנת 2019 בפלורידה מאשימות את הרשויות הסעודיות "בשותפות לירי".

בירי בבסיס בפלורידה לפני כשנתיים נהרגו שלושה אנשי חיל הים אמריקאים  ו-13 נוספים נפצעו.

היורה, חניך סעודי בקורס טייס, העונה לשם מוחמד סעיד אל-שמרני, קצין בדרגת סגן משנה, שהה בבסיס פנסקולה בפלורידה, שם משרתים קציני חיל האוויר הסעודי שנבחרים להכשרות צבאיות.

ברוב המוחלט של המקרים הקצינים עוברים בדיקות בשתי המדינות ובדרך כלל הם מגיעים ממשפחות המשתייכות לאליטה.

ה"דיילי מייל" מדווח כי המשפחות טוענות כי הקצין שמרני נעזר בחניכי חיל האוויר הסעודי, להם סיפר על תוכניותיו בארוחת ערב יום קודם הירי. בנוסף הוא הודיע ​​על כוונותיו לחבריו במהלך ביקור באנדרטת לזכר הנספים באסון התאומים ב-2001 בניו יורק, שם ביקר במטרה להוקיר את החוטפים, רבים מהם סעודים. על פי הדיווח, שלושה חודשים לפני הפיגוע, פרסם שמרני הודעה ברשתות החברתיות וכתב 'הספירה לאחור החלה'.

למרות דעותיו של שמרני, הוא היה אחד משני הסטודנטים שנבחרו מחוג האקדמיה המלכותית בחיל האוויר הסעודי לקבל מלגה כדי להיכנס לתכנית אימונים צבאית משותפת בארצות הברית. כזכור 

בחודש מאי האחרון הודיעו הרשויות בארצות הברית כי הם פענחו את הטלפון של שמרני, וכי הוא עבד עם אל-קאעידה בחצי האי ערב במשך חמש שנים כדי לתכנן את מתקפת ה-6 בדצמבר 2019.

המשפחות האשימו גם את ממשל טראמפ ואת ממשלת סעודיה בכך שלא תמכו במשפחות. התביעה בת 152 העמודים מבקשת פיצויים בגין מתקפה שלדברי המשפחות נגרמה על ידי ערב הסעודית ומעשיה בגלל רשלנות חמורה בשליחת מחבל "סוס טרויאני" לארה"ב.

ביל בר, היועץ המשפטי של ארה"ב דאז, תיאר זאת כמתקפת טרור, אך גילה כי שמרני פעל לבדו. המשפחות, לעומת זאת, לא מסכימות. בתביעתן הן טוענות כי הרשויות הסעודיות ידעו על ההקצנה של שמרני ועל הצהרות אנטי-אמריקאיות ואנטי-יהודיות ששיתף באמצעות חשבונו בטוויטר.

 

סעודיה פיגוע טרור פלורידה תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד