י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נצורים בפרנקפורט

שרת התחבורה הנחתה להוציא טיסת חילוץ מיוחדת

כ-80 ישראלים נותרו מאחור בנמל התעופה בפרנקפורט שבגרמניה, לאחר הלחץ מטעם הרשויות בישראל להמריא באופן מיידי | הם נותרו במקום ללא אוכל כשר וללא תנאים מינימליים. שרת התחבורה הורתה להוציא עבורם טיסת חילוץ מיוחדת | עד שימריאו, המתנדים והעסקנים דאגו להם לאוכל כשר | צפו בתיעוד

שרת התחבורה הנחתה להוציא טיסת חילוץ מיוחדת
הנוסעים שנתקעו צילום: מאיר קווין

סוף לסאגה: שרת התחבורה מירי רגב הנחתה לאפשר טיסה מיוחדת להשבת הישראלים שנתקעו בגרמניה. לאחר שטיסת החילוץ המריאה בלעדיהם בעקבות לחץ מצד הרשויות בישראל שדרשו מהטייסים לצאת באופן מיידי בלא להתייחס לנותרים מאחור.

הנוסעים שנתקעו בשדה נצפו ישנים על רצפת הטרמינל, ללא אוכל כשר וללא תנאים מינימליים. עסקנים פנו אל אורי סירקיס וגיל סתיו מנכ"ל וסמנכ"ל ישראייר שדאגו להם למקום במטען בטיסה שיצאה הבוקר חזרה לגרמניה, עבור המוצרי מזון הכשרים לרווחת הנצורים בפרנקפורט.

מאיר קווין מנהל ארגון המתנדבים רפואה ושמחה, נכנס עם מתנדביו לפנות בוקר לסופרמרקט במודיעין עלית. ורכש לחמניות טונה, ממרחים, חד פעמי ועוד והעביר את המשלוח הבוקר לידי צוות הקרקע של ישראייר, בטרמינל 1.

במקביל גם חברת 'המשביע' המספקת מזון כשר לטיסות, פתחה הבוקר את המקררים ושלחה לחמניות ארוזות בשתי עטיפות וחטיפים, היישר למטוס. העסקן מני ברומר בסיוע הרב אפל מפרנקפורט לא נחו לרגע ובעזרת הנהלת שדות התעופה פרנקפורט, התקבל בנוסף האישור להכניס ולהעביר את האוכל שינחת בגרמניה ליהודים הממתינים לטיסת החילוץ שאושרה כאמור להערב.

כזכור, טיסת חילוץ של חברת לופטהנזה באישור מדינת ישראל מפרנקפורט שבגרמניה היתה אמורה להמריא אתמול בשעה 18.55 שעון ישראל עם כ-150 נוסעים, אולם בעקבות עיכוב שנבע מכך שדיילי לופטהנזה לא הבינו ולא ידעו מה לדרוש מהנוסעים ומה המסמכים שישראל דורשת בכדי להביא אותם לישראל, בעקבות כך נוצר עיכוב והבורדינג נפתח רק 40 דקות לפני זמן הטיסה.

לאחר שפחות מ-50% מהנוסעים הצליחו לעלות על המטוס, הגיעה ההוראה מישראל, שאם המטוס לא ממריא בזה הרגע הם לא יאשרו לו לנחות בישראל. ואכן הטיסה יצאה בשעה 20:40 שעון ישראל. ובמקום נשארו כ-80 נוסעים רובם הגדול חרדים, ביניהם קבוצה גדולה של שוחטים ומשגיחים שנסעו לשחיטה בדרום אמריקה וכעת עושים את דרכם למשפחתם בישראל, חשוב לציין שמדובר באזרחים ישראלים שמתגלגלים כבר כמה ימים בטיסות לא שגרתיות עם אישורים מיוחדים לפי כל כללי וחוקי מדינת ישראל בכדי להגיע לאותה טיסת חילוץ.

בין היתר נתקע שם גם אברך שאמו נפטרה הבוקר בגיל 43 וממתינים לו בישראל להלוויית האם. לאחר עדכון כי המטוס המריא התחילו בהלוויית האם ללא המתנה לבואו של הבן הנשוי מבלגיה.

אימו היא האישה החשובה מרת גיטל אדלר ע"ה, אשת הרב ישראל צבי אדלר מחשובי חסידי ויז'ניץ באשדוד, שהלכה לעולמה לאחר מחלה קשה והיא רק בת 43 בפטירתה. בנה שהיה אמור להשתתף בהלוויתה נראה יושב שבעה בשדה התעופה בפרנקפורט שבגרמניה בגלל שברגע האחרון המטוס כאמור, המריא בלעדיו ובלעדי כ-80 נוסעים נוספים רובם חרדים שהיו אמורים להיות עליו.

פרנקפורט קורונה אוכל כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד