י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בדרך לישיבה" • צפו

ניסיון פיגוע דקירה בשומרון; 'האזרח נאבק במחבל בידיים חשופות'

תושב יצהר בן 22, נאבק הבוקר במשך דקות ארוכות עם מחבל פלסטיני שניסה, לטענתו, לדקור אותו בשעה שעמד בטרמפיאדה בצומת יצהר | כוחות צה"ל עורכים בשעה זו מצוד אחר המחבל | ראש המועצה האזורית שומרון: "על השרים ללמוד מהאזרח הפשוט איך להילחם בטרור" | צפו

ניסיון פיגוע דקירה בשומרון; 'האזרח נאבק במחבל בידיים חשופות'
זירת ניסיון הפיגוע צילום: רועי חדי

מחבל פלסטיני ניסה לבצע הבוקר (רביעי) פיגוע דקירה בצומת יצהר הגדולה. על פי דיווחים מהמקום, המחבל ניגש ליהודי כבן 22 שעמד באותה העת בטרמפיאדה וניסה לדקור אותו באמצעות סכין. הצעיר התעשת במהירות והחל להיאבק במחבל, היאבקות שנמשכה דקות ארוכות. בסופו של דבר הצליח המחבל להימלט מהמקום לאזור לחווארה.

בנימין כהן, תושב יצהר שהתחתן לפני מספר חודשים, שיחזר את רגעי הדרמה. "עמדתי בצומת, בדרך לישיבה. לפתע הגיע אליי ערבי, כשהוא הולך לאט. הוא שלף סכין. התחלתי להשתולל קצת, הבאתי בעיטה באוויר. והוא נמלט", סיפר הצעיר.

בשעה זו, כוחות צה"ל, המשטרה והשב"כ עורכים מצוד אחר המחבל. מדובר צה"ל נמסר כי "התקבל דיווח מאזרח על ניסיון פיגוע דקירה לאחר שמחבל ניסה לדקור אותו בצומת יצהר שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". האזרח לא נפגע והמחבל נמלט מהמקום. כוחות צה"ל סורקים אחר החשוד".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהגיע לזירת הפיגוע מסר בתגובה לנסיון הדקירה: "מדובר ניסיון פיגוע חמור. התושב הגיב בגבורה, נאבק במחבל מאבק שארך לא מעט זמן.כרגע צה"ל מתחקר את האירוע. אני מבקש לחזק את ידי חיילי צה"ל, משטרת ישראל השב"כ, וכוחות הביטחון במלחמה שלהם לתפוס את המחבל הנפשע ולחסל אותו".

"אני מחזק את ידי התושב הגיבור, תושב יצהר שנאבק בידיים חשופות במחבל ומנע פיגוע רצחני", הוסיף דגן. "אני קורא מפה לראש הממשלה, לשר הביטחון ולכל שרי הממשלה להתעשת וללמוד מהתושב הזה, האזרח הפשוט, איך להילחם בטרור בידיים חשופות. ממשלת ישראל, עם כל הכוחות הגדולים מערכת הביטחון החזקה במזרח התיכון צריכה להחזיר את ההרתעה".

לדברי דגן, "הסיבה שפעם אחר פעם מנסים לפגע כאן בשומרון ובכל מקום אחר במדינת ישראל היא כי הממשלה מאבדת את ההרתעה אני קורא לממשלה ללמוד ממעשה הגבורה של התושב כאן שנלחם בידיים חשופות במחבל עם סכין ומנע פיגוע גדול יותר"

 

 

פיגוע חווארה שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד