י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למעלה מ-60 נהרגו

מרחץ דמים בבית הסוהר בעקבות קרבות שליטה • צפו

בשורה של התקפות מתואמות מראש ביום שלישי לפנות בוקר בשלושה בתי כלא גדולים ברחבי אקוודור נהרגו למעלה מ-60 אסירים. האירועים האלימים סביב השליטה בסחר בסמים במדינה

מרחץ דמים בבית הסוהר בעקבות קרבות שליטה • צפו
המהומות באקוודור צילום: צילום מסך

למעלה מ-60 אסירים נהרגו באלימות קשה, חלקם צולמו והתיעודים הקשים פורסמו ברשתות החברתיות, הרשויות הודיעו כי הכנופיות קשורות לסחר בסמים.

המהומות פרצו בשלושה בתי כלא בערים קואנקה, גואיאקיל ולטקונגה, האלימות פרצה בשורה של התקפות מתואמות מראש ביום שלישי לפנות בוקר בשלושה בתי כלא גדולים ברחבי המדינה, כך על פי המשטרה. רק אחר הצהריים החזירו השלטונות את השליטה לידיהם. כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

בסרטונים שתועדו על ידי אסירים ושותפו ברשתות החברתיות, נראו גופות ערופות וזרועות ורגליים מושחתות. המצב הנורא הבהיר עד כמה אקוודור נקלעה לסחרור אלים של פשע סמים מאורגן. "דבר כזה לא היה מתקבל על הדעת במדינתנו", אמר ריקרדו קמאצ'ו, שעמד פעם בראש מערכת בתי הכלא של אקוודור, בראיון. "זו טרגדיה, הלם אמיתי".

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי בדצמבר האחרון חוסל מנהיג כנופיה מקומית בולטת בשם לוס צ'ונרוס בקניון בעיר הנמל מנטה, שהפך למוקד חשוב לסחר בקוקאין במרכז אמריקה.

ביום שלישי עבר הקרב לבתי הסוהר כאשר חברי לוס צ'ונרוס נקמו על מות מנהיגם, כך אמר אדמונדו מונקאיו, ראש מערכת בתי הסוהר באקוודור. רבים מהקורבנות, לדבריו, לא היו קשורים לפשע מאורגן אלא פשוט נקלעו לקרב.

בתי הכלא הצפופים של אקוודור הפכו אלימים יותר ויותר בשלוש השנים האחרונות, וכנופיות סמים קיבלו שליטה חזקה שם, האלימות החמירה לאחר שבתי הכלא נאלצו לקצץ את תקציבם במסגרת תוכנית צנע שאומצה על ידי הממשלה הנאבקת במצב הכלכלי באקוודור, כך אמרה דניאלה אונה, חוקרת הפרות זכויות אדם בבתי כלא באקוודור.

אקוודור בית סוהר סוחרי סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד