י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גידרו את השטח

צפו: המשטרה פינתה את החסידים שהתמקמו בציון

בצל נגיף קורונה המשתולל הגיעו כוחות משטרה יחד עם מנהל מקרקעי ישראל למקום קבורתו של מתתיהו כהן גדול, פינו את האוהלים שהוקמו במקום וגידרו את השטח | צפו בתיעוד מהפינוי

צפו: המשטרה פינתה את החסידים שהתמקמו בציון
הפינוי מקברי החשמונאים צילום: באדיבות המצלם

סמוך לקבר החשמונאים ולאנדרטת הנצחה של עשרה חיילים שנרצחו על קידוש ה' ביער בן שמן, הוקם מבנה רחב ידיים המשמש את הבאים להתפלל וקבוצות תיירים.

שלשום הגיעו כוחות המשטרה יחד עם מנהל מקרקעי ישראל לפנות את המבנה הפיראטי שהוקם ולהרחיק את השוהים באתר. כאשר לצורך כך אף גודר המקום על מנת למנוע את כניסתם בשנית.

לדברי עד ראיה שנכח במקום "הכוחות שהגיעו החלו בפריקת המקום עם טרקטורים כולל פרקת ריצוף באזור הקבר והגג שהיה משמש כצל ומגן מגשמים לאנשים שמגיעים לאזור לתפילות וללימוד תורה כמו גם קבוצות מרחבי העולם שמגיעים לצרכי תיירות". לדבריו בנוסף להכל, "הוציאו גם את ספרי הקודש ממקומם ופרקו את האנדרטה".

דוברות המשטרה (מרחב שפלה): "משטרת ישראל סייעה לבקשת המשטרה הירוקה והקרן הקיימת לישראל בביצוע צו פינוי כנגד מספר פולשים לחלקת קבר "מתתיהו".

כוחות משטרה בשיתוף אנשי קרן הקיימת לישראל ומנהל מקרקעי ישראל הגיעו הבוקר ופינו מהמקום ציוד ששימש ללינה ומגורים. בסיום פעולת האכיפה, האתר גודר במטרה להרחיק פולשים נוספים.

משטרת ישראל בשיתוף כלל גורמי האכיפה הרלוונטיים תמשיך לבצע ביקורות במקום, וכנגד פולשים נוספים תבוצע אכיפה מחמירה".

צפו בתיעוד מהמקום:

 

חשמונאים אנדרטה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד