י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מנה שנייה לא יעילה

מחקר: מחלימים זקוקים לחיסון בודד להגברת הנוגדנים

מחקר חדש: אנשים שהחלימו מהנגיף צריכים לקבל חיסון בודד של פייזר, מה שיגביר מאוד את רמות הנוגדנים בגופם. הנוגדנים בקרב המחלימים פועלים טוב יותר מאשר בקרב אלו שלא חלו וקיבלו את שתי מנות החיסונים

מחקר: מחלימים זקוקים לחיסון בודד להגברת הנוגדנים
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כמעט 30 מיליון בני אדם בארצות הברית - ורבים נוספים שלא אובחנו, נדבקו בנגיף הקורונה עד כה. אך האם עדיין צריך לחסן את האנשים האלה? שני מחקרים חדשים עונים על שאלה זו בחיוב מודגש.

מחקר חדש מעלה כי עבור אנשים אלה די במנה אחת בלבד של החיסון בכדי לעלות את רמות הנוגדנים שלהם ולהשמיד את נגיף הקורונה ואף כמה גרסאות מדבקות נוספות, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

על פי המחקר, זריקה בודדת בגוף של אלה שהחלימו וקיבלו חיסון העלתה את כמות הנוגדנים בגוף לפי אלף, אך מנה שנייה אצל המחלימים לא העלתה את כמות הנוגדנים. עוד עולה מהמחקר, כי הנוגדנים בקרב המחלימים פועלים טוב יותר מאשר בקרב אלו שלא חלו וקיבלו את שתי מנות החיסונים.

ג'ניפר גומרמן, אימונולוגית מאוניברסיטת טורונטו אמרה כי "החיסונים חשובים לכל מי שהחלים, כי זה מייצר מספיק נוגדנים להגנה מפני הנגיף". המחקר ממליץ רק זריקה אחת של החיסון פייזר או מודרנה, וזה משנה משמעותית את התמונה:

"היא הגבירה את כמות הנוגדנים בדמם פי אלף, זה דחיפה מסיבית", כך אמר אנדרו מקגווייר, אימונולוג מטעם פרד האצ'ינסון. המרכז לחקר הסרטן בסיאטל, שהוביל את המחקר.

בדיקות דם שנלקחו כשבועיים-שלושה לאחר החיסון הראה קפיצה משמעותית בכמויות הנוגדנים בהשוואה לדגימות שנאספו לפני החיסון. החוקרים עדיין לא יודעים כמה זמן תימשך הכמות המוגברת של הנוגדנים, אך "אני מקווה שהם יימשכו זמן רב", אמר ד"ר מקגווייר. עוד דווח ה'ניו יורק טיימס'. כי במחקר חדש אחר, חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק מצאו כי מנה שניה של החיסון כלל לא הוסיפה תועלת רבה לאנשים שעברו קורונה.

חיסון לקורונה טורונטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד