כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סכנת חיים

אזהרה לציבור: אין לאכול דגים מהים התיכון

משרד הבריאות מזהיר הערב כי אין לשווק דגים ובעלי חיים ימיים שנידוגו בים התיכון וזאת בשל כמויות הזפת המצויות בחופי הים  התיכון בימים אלה | נשקפת סכנה מצריכת הדגים מהים

אזהרה לציבור: אין לאכול דגים מהים התיכון

בעקבות הזיהום הסביבתי בים התיכון, המתבטא בין היתר בכמויות הזפת המצויות בחופי הים התיכון בימים האחרונים, הוחלט הערב (רביעי) על ידי משרד הבריאות, כי אין לשווק דגים ובעלי חיים ימיים שנידוגו בים התיכון החל מרגע זה ועד להודעה חדשה.
 
במשרד הבריאות ציינו כי "על אף שנכון לעת זו לא התקבלו ממצאים המעידים על סכנה הנשקפת מצריכת הדגים, למען הזהירות המונעת, דגימות דגים נשלחות למעבדות משרד החקלאות על מנת לשלול נוכחות שאריות מזהמים שונים. תוצאות הבדיקות צפויות להתקבל בימים הקרובים".
 
צוותי המקצוע במשרד הבריאות ומשרד החקלאות הוציאו היום מכתב לציבור הדייגים ומשווקי הדגים בים התיכון לעניין איסור השיווק עד להודעה חדשה.
 
נציין כי הפיקוח על דגים למאכל מבוצע על ידי משרד החקלאות ומשרד הבריאות, החל מהדיג ועד לצריכת הדגים. במסגרת חלוקת הסמכויות, משרד החקלאות אחראי על הפיקוח על הדגה המקומית ומשרד הבריאות אחראי על הפיקוח של שיווק הדגים.  

בתוך כך, מגדלי הדגים נערכים להכפיל את אספקת דגי הבריכות המקומיים למקרה שיתעורר מחסור בדגים. דגי הבריכות בישראל גדלים במי מעיינות במערכות סגורות ואינם באים במגע עם מזהמים חיצוניים ולכן אין חשש לצרוך אותם גם בתקופה זו.

אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים אמר כי "המגדלים נערכו, כבכל שנה, לספק את צפי הביקוש לתקופת הפסח. בעקבות הודעת משרד הבריאות, אנו מעלים הילוך באופן משמעותי ופועלים להכפיל את הכמויות בכדי להבטיח שבכל בית בישראל יוכלו ליהנות, בשבועות הקרובים ובחג, מדג ישראלי טרי ללא חשש".

זני הדגים הגדלים כיום בבריכות בישראל הם: אמנון, בורי, קרפיון, באס, לברק, אדמונית, ברמונדי, פורל, אמור וכן דניס ומוסר. יש לציין כי דגי לברק, דניס ומוסר גדלים גם בים ועל פי הנחיית משרד הבריאות הם אסורים כרגע לשיווק, אם מקורם בים ולא בבריכות הדגים. 

דגים חיים דייג דייגים משרד הבריאות זיהום סביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד