י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עורר עניין במדינה

הבעל חויב לשלם לגרושתו על עבודות הבית

בית משפט בסין פסק פיצוי על עבודות בית לגרושה שתבעה זאת מבעלה. הסכום הינו כעשרת אלפים דולר, עבור עבודות שביצעה בבית במהלך חמש שנות נישואיהם, כולל טיפול בלעדי בילדיהם | לא זו בלבד, היא קיבלה עליהם משמורת בלעדית כולל מענק חודשי שייאלץ הגרוש להוציא מכיסו

הבעל חויב לשלם לגרושתו על עבודות הבית
אזרחים סינים צילום: unsplash

אזרח סין אולץ לשלם לאשתו לשעבר 10,000 דולר, עבור עבודות בית שלא שולמו לה במהלך נישואיהם במשך חמש שנים.

גרושתו תבעה אותו בבית משפט בבייג'ינג בטענה כי במהלך חמש שנות נישואיהם היא "דאגה לילד וניהלה את מטלות הבית, ואילו (בעלה) לא דאג או לא השתתף בשום ענייני משק בית מלבד היציאה לעבודה". היא הגישה תביעה לפיצוי בגין עבודות בית וטיפול בילדים, כך על פי הודעת בית המשפט ב-4 בפברואר.

בית המשפט קבע כי האשה וואנג, אכן לקחה על עצמה יותר אחריות ביתית ועליה לקבל 50,000 יואן (10,000 דולר), ומשמורת יחידה על ילדם ו-2,000 יואן (כ-400 דולר) בחודש. על פי החוק החדש במדינה שנכנס לתוקף השנה, לגרושות יש את הזכות לבקש פיצוי חד פעמי אם הן נשאו באחריות רבה יותר בעול הבית.

"הסכום שיקף את משך הזמן בו היו נשואים בני הזוג בתוספת המאמץ שהשקיעה וואנג בעבודות הבית, הכנסותיו של הבעל ויוקר המחיה המקומי", כך לפי אחד השופטים, שצוטט ביום שני בתקשורת המקומית.

הסיפור עורר שלל תגובות ברשתות החברתיות בסין, האשטאג הטרנדי "האשה תישאר בבית ותקבל פיצוי של 50,000 יואן על עבודות בית" זכה עד מהרה לקרוב למיליארד צפיות בפלטפורמה הדומה לטוויטר "וויבו" הסינית. שם אחת התגובות היתה "מטפלת לילד למשך חמש שנים היתה עולה הרבה יותר כסף".

סין סכסוך גירושין הליך גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד