י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אכזריות איראנית

הרגה את בעלה התוקף, אך הוצאה להורג

 איראן: אישה שהותקפה על ידי בעלה והרגה אותו הואשמה ברצח ועמדה להיתלות על הגרדום | רגעים לפני התלייה היא מתה כתוצאה מדום לב אך למרות זאת בחרו האיראנים לתלות את גופתה

הרגה את בעלה התוקף, אך הוצאה להורג
אילוסטרציה צילום: Pixabay

אישה איראנית מתה מהתקף לב בזמן שהמתינה להוצאה להורג אחרי שהואשמה ברצח בעלה התוקף, אך גופתה עדיין נתלתה כך שחמותה תוכל לצפות בה על עמוד התלייה ולבעוט בשרפרף.

זהרה איסמעילי, אזרחית איראנית שהייתה נשואה לסוכן בכיר במשרד המודיעין האיראני, המתינה לתורה לעלות לגרדום ביום רביעי שעבר על רקע הריגת בעלה שתקף אותה ופגע בה קשות, אך כמיטב המסורת האיראנית הברברית, היא נעצרה בגין רצח כשהגנה על עצמה, כך דיווח עיתון ה"טיימס של לונדון".

היא מתה מהתקף לב לאחר שנאלצה לצפות ב-16 גברים שנתלו לפניה, כך על פי הודעה ששלח עורך דינה, אומיד מוראדי, לעיתון הבריטי ולארגון זכויות אדם איראני (HRM). "הלב של זהרה נעצר והיא נפטרה לפני שהיא נלקחה לגרדום", הוא אמר כי סיבת המוות הרשמית רשומה כ"דום לב".

"הם תלו את גופתה חסרת החיים, ואמו של בעלה לשעבר, פתמה אסאל בעטה באופן אישי את השרפרף מתחת לרגליה כדי שתוכל לראות את גופת כלתה על הגרדום אפילו לכמה שניות", כתב עורך הדין בפוסט שבינתיים נמחק. הגופה נתלתה עם שחר בכלא רג'אי שאהר, בית כלא קשה ידוע לשמצה בקראג' פרבר של עיר הבירה טהראן.

עורך הדין התעקש כי איסמעילי פעלה להגנה עצמית כדי להציל את עצמה ואת ילדיה כשהרגה את בעלה, אלירזה זמאני, כך דיווח ה"טיימס הבריטי".

הרפובליקה האיסלאמית ביצעה עונשי מוות רבים בשבועות האחרונים, אך להוציא להורג 17 אנשים יחד זה קיצוני אפילו בסטנדרטים של איראן, צוין בעיתון הבריטי. איסמעילי היא אחת משלוש נשים שנהרגו בשבוע שעבר, מה שהביא ל-114 נשים שהוצאו להורג תחת כהונתו של נשיא איראן חסן רוחאני, שהחלה בשנת 2013.

הוצאה להורג איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד