י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הכל מכוון לשם"

הקו האדום של צה"ל: עד אלף טילים מדויקים בידי חיזבאללה

ראש חטיבת שיטות לחימה וחדשנות בצה"ל התייחס להתחמשות המואצת של ארגון הטרור חיזבאללה בטילים ורקטות מדוייקים ואמר כי: "מלבד הגרעין האיראני, הטילים האלו - האיום הגדול ביותר על ישראל" 

הקו האדום של צה"ל: עד אלף טילים מדויקים בידי חיזבאללה
אתרים של חיזבאללה לייצור רכיבי טילים צילום: דובר צה"ל

תא"ל ערן ניב, ראש חטיבת שילו"ח (שיטות לחימה וחדשנות בצה"ל) אומר: "אם חיזבאללה יעבור סף של כמות או של איכות של נשק מדויק, נידרש לפעול מולו. זאת החלטה כבדה, אבל לא נוכל לברוח ממנה".

בכתבה שתתפרסם מחר ב"ישראל היום" שעוסקת בפרויקט הדיוק של חיזבאללה, אומר ניב: "מלבד הגרעין האיראני, זה האיום הכי גדול היום על ישראל. זה ה־אירוע. עליו מתקיימות הערכות המצב. זה התרחיש בתרגילים. הכל מכוון לשם, אבל גם המענה מכוון לשם. בינתיים אנחנו מנסים לפעול בדרכים יצירתיות אחרות, שלא יאפשרו להם להגיע לשם".

ראש אמ"ן, אלוף תמיר הימן, אמר באחרונה כי לחיזבאללה יש כיום "כמה עשרות" של רקטות וטילים מדויקים. בישראל מוטרדים מהמאמץ של חיזבאללה להצטייד בכמות גדולה בהרבה של נשק מדויק, כדי לפגוע במטרות איכות במלחמה הבאה, דוגמת בסיסים של חיל האוויר, מתקני תשתית ואנרגיה ומוסדות שלטון.

בשנים האחרונות השקיע צה"ל מאמץ רב במניעת הצטיידות חיזבאללה בטילים וברקטות מדויקים: חלק ניכר מהתקיפות המיוחסות לחיל האוויר בסוריה כוון כדי לסכל או לשבש הברחות של נשק מדויק ללבנון. במסגרת מאמציהם להתגבר על הפעילות הישראלית, עברו איראן וחיזבאללה מניסיונות להבריח טילים ורקטות ללבנון להברחה של ערכות דיוק. הערכות האלה כוללות מחשב קטן, מכשיר GPS וכנפונים לניווט הטיל, ובפעילות פשוטה יחסית ניתן להסב באמצעותן רקטות מדויקות.

חיזבאללה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד