י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רצח העיתונאי

האם הדו"ח נגד נסיך הכתר הסעודי ידחוף את בית המלוכה אל זרועותיה של ישראל // פרשנות

מהדיווח בארה"ב עולה כי היום עתיד להתפרסם דו"ח הקושר את הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן לרצח העיתונאי חשוקג'י ב-2018 | למרות ניסיונות ההתקרבות למערב, האשמה החריפה יחד עם הסכם הגרעין מול איראן המבעבע בארה"ב מתחת לפני השטח עלולים לדחוק את סעודיה כמה צעדים לאחור | כך יוכלו הסעודים לשוב לקדמת הבמה המערבית | דעה 

האם הדו"ח נגד נסיך הכתר הסעודי ידחוף את בית המלוכה אל זרועותיה של ישראל // פרשנות
סעודיה צילום: pixabay

נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן עומד תחת אש צולבת על ידי ממשל ביידן, במהלך היום עתיד להתפרסם דו"ח חמור כי הוא זה שעומד מאחורי הרצח של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י הסעודי שהעביר ביקורת על בית המלוכה ומצא את מותו בקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2018.

כזכור באוקטובר 2018 חשוקג'י הגיע לקונסוליה הסעודית כדי לקבל מסמכים רשמיים של גירושין, כדי שיוכל להתחתן שוב, אך לטענת הטורקים, בתוך הבנין היו שכירי חרב שסעודיה הטיסה לטורקיה, והם רצחו את העיתונאי ואז ביתרו את גופתו, וכך הצליחו להוציא אותו מהבניין מבלי שיתגלה הדבר.

הנשיא טראמפ עצמו התעלם מהסיפור עד כמה שיכל, אך כל הזמן ריחפה באוויר העובדה שעל פי גורמי מודיעין אמריקאיים ואירופאים, העיתונאי נרצח בהוראה ישירה של מוחמד בן סלמאן, סעודיה הודתה שאכן סוכנים סעודים רצחו אותו "עקב מריבה שפרצה" בקונסוליה, אך גורמי מודיעין טוענים שהוא נרצח בהוראה ישירה של מוחמד בן סלמאן.

בן סלמאן מנסה בשנים האחרונות להתקרב למערב, ולאט לאט הוא מקדם את סעודיה לעבר המערב, אם זה עם ארגון הופעות של זמרים גדולים שבעבר לא היו נכנסים לסעודיה, או משחקי ספורט גדולים והפיכת סעודיה למדינה שמתבססת על תיירות וכו' ופחות על נפט, התוכנית אף זכתה לשם - "סעודיה 2030".

אך הרצח של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י טרף את הקלפים, הסעודים ניסו להתקרב למערב בכך ששוחררו פעילת זכויות אדם שדחפה את הממשל לאפשר לנשים לנהוג ולאפשר לנשים לטוס לחו"ל ללא אפוטרופוס. אך נראה כי הסעודים עשו שני צעדים קדימה וצעד אחד אחורה.

הסעודים יודעים שהלחץ הגדול של ממשל ביידן על הממשל הסעודי יהיה חזק בימים הקרובים, ואחר כך הממשל האמריקאי יתחיל לעקוב על כל צעד של בית המלוכה, עסקאות נשק, ידע טכנולוגי, שיתוף פעולה בתחומים שונים, יהיה תחת זכוכית מגדלת.

ממשל ביידן שנראה מתקרב לעבר הסכם גרעין עם איראן מטריד את הסעודים לא פחות ממה שהוא מטריד את ישראל, הסעודים לחוצים מאד מאיראן, ואולי דווקא בזמן ממשל ביידן שפחות מתלהב מהסכמים של מדינות ערביות עם ישראל תוך כדי התעלמות מהנושא הפלסטיני, לסעודים לא תהיה ברירה, והם ייאלצו להתקרב לישראל כדי להוריד את הלחץ מעליהם, כי הרי אם תיפתח שגרירות ישראלית בריאד ושגרירות סעודית תפתח בהרצליה או בתל אביב, הסיפור של הדו"ח על ג'מאל חשוקג'י יהפוך לנייר עיתון שפעם היו עוטפים איתו דגים.

ארה"ב ישראל סעודיה דו"ח הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד