י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הניתוק מחריף

תוך 72 שעות: ונצואלה הורתה לשגריר האירופי לעזוב את המדינה

לאחר ששרי החוץ של האיחוד האירופי הטילו סנקציות על 19 בכירים מוונצואלה בגין הפרות זכויות אדם ו"ערעור הדמוקרטיה". נותנת ונצואלה לשגריר האיחוד האירופי 72 שעות לעזוב את המדינה

תוך 72 שעות: ונצואלה הורתה לשגריר האירופי לעזוב את המדינה
האיחוד האירופי צילום: ויקיפדיה

ונצואלה גירשה את ראש משלחת האיחוד האירופי בקראקס ונתנה לו 72 שעות לעזוב את המדינה מדרום אמריקה, כך אמר אתמול (רביעי) שר החוץ חורחה ארוזה.

ההחלטה התקבלה לאחר ששרי החוץ של האיחוד האירופי הטילו סנקציות על 19 בכירים מוונצואלה בגין הפרות זכויות אדם ו"ערעור הדמוקרטיה".

על פי הדיווח בבריסל שם נמצא הפרלמנט של האיחוד האירופי, "על פי הנחיותיו של הנשיא ניקולה מדורו, שגרירת האיחוד האירופי במדינתנו, איזבל ברילה-אנטה פדרוסה, מוכרזת כ'פרסונה נון גרטה', (אישיות לא רצויה) יש לה 72 שעות לעזוב את ונצואלה", נמסר ממשרד החוץ של ונצואלה, את הדברים פרסם שר החוץ בחשבון הטוויטר שלו. "אני מקווה שיהיה שינוי באיחוד האירופי, בתקווה שנוכל לבנות מחדש את גשרי ההבנה, של הדיאלוג, בתקווה שהם ילמדו לכבד", אמר שר החוץ לתקשורת בארצו.

האיחוד האירופי דרש מוונצואלה לשקול מחדש את החלטת הגירוש. "האיחוד האירופי מצטער עמוקות על ההחלטה הזו, החלטה שרק תוביל לבידוד בינלאומי נוסף של ונצואלה. אנו קוראים לבטל החלטה זו", אמרה דוברת האיחוד האירופי, נבילה מסראלי, והוסיפה: "ונצואלה תתגבר על המשבר המתמשך שלה באמצעות משא ומתן ודיאלוג, שאליו מחויב האיחוד האירופי אך החלטה זו מערערת ישירות את המצב".

כזכור, ביום שני הטיל האיחוד האירופי סנקציות חדשות על 19 פקידים לאחר שבני בריתו של מדורו הנשיא זכו בבחירות מקומיות, והאופוזיציה ראתה בהן כבחירות עם רמאות גדולה. הסנקציות החדשות מעלות את המספר הכולל של פקידים עם סנקציות בוונצואלה ל-55.

ונצואלה האיחוד האירופי גירוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד