י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"אם לא תסלקו התלמידות, יישלל רשיונכם"

לאחר יום לימודים בודד, בו התקבלו בנות עמנואל בשוקו צונן ועוגות בבית הספר בעלז - הודיעה ההנהלה להורים, לאור הוראה ממשרד החינוך: "אל תשלחו את הבנות מחר" • חשיפה: אלו היעדים הבאים של ללום

ההורים החסידים בבית המשפט. צילום ארכיון: מנחם הלוי, בחדרי חרדים
ההורים החסידים בבית המשפט. צילום ארכיון: מנחם הלוי, בחדרי חרדים



קשים ומרים כלענה חייה של בת חסידית תושבת עמנואל: אחרי ש-75 בנות המגמה החסידית בעיר המצולקת טולטלו ממקום למקום, למדו במגמה נפרדת, הועברו למקומות פיראטיים, עמדו בעין סערה, חזרו לבית הספר ויצאו ממנו שוב - היום הן היו בטוחות כי הנה הן הגיעו אל המנוחה ואל הנחלה.

עוד בנושא:
מהבוקר, הבנות מסלונים לומדות בבעלזא

בשעת בוקר מוקדמת יצאו הבנות את שערי היישוב המסוכסך והמפולג - בדרכן לעיר התורה והחסידות. בבית הספר לבנות 'בית מלכה' של חסידי בעלזא, הסכימו לקבלן, וזאת בהוראתו הישירה של האדמו"ר מבעלזא.

לאחר נסיעה בת כשעה, הגיעו התלמידות בשעת בוקר לראשונה לבית ספר החדש. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המורות בבית הספר של חסידות בעלזא עשו הכל על מנת להנעים את שהותן של התלמידות החדשות והמיוסרות. כל בת התקבלה בעוגה אישית ושקית שוקו, על מנת להתרענן מעט מהדרך הארוכה והמפרכת, ולהתאושש מהתקופה האיומה והמייסרת, שהבנות חשבו שקיצה הגיע הבוקר.

הן היו בטוחות כי כעת, לאחר תקופה ארוכה של סבל בל יתואר, כאשר הן משמשות בנות ערובה למלחמות היהודים ולניסיונותיהם של באי כח 'הקרן החדשה לישראל' לקעקע את יסודות החינוך החרדי ולרודפו עד חורמה - סוף סוף הן הגיעו אל המנוחה ואל הנחלה, וכי מעתה, בחברת החברות הבלעזאיות החדשות, הן פותחות פרק חדש בחייהן המיוסרים.

הן קיבלו את השוקו והעוגה בהוקרה, ונהנו מיחס חם ומפרגן מהמורות והחברות החדשות. הכל הציעו להן עזרה, ציידו אותן במאור פנים ושמחו לקראת הבנות ששילמו את מחיר הרשעות.

אלא שכאשר הן חזרו הביתה לאחר שעה של היטלטלות בכבישי השומרון, ציפתה להן הפתעה מאכזבת. התברר להן כי דרך החתחתים היא אך בתחילתה.

בשעות שהבנות התאקלמו במקום הלימודים החדש, קיבלו הוריהן הודעה מהנהלת בית הספר, כי לא ברור מה יקרה בימים הקרובים.

"מחר אל תשלחו את הבנות", הורתה ההנהלה בצער רב.

ההורים הכאובים ניסו לברר מדוע קיבלה הנהלת בית הספר רגליים קרות. התברר, כי משרד החינוך העביר מסר להנהלת בית הספר, לפיו המשך החזקת הבנות מעמנואל, יעמיד בסכנה את רישיון המוסד.

המסר הנחרץ הועבר על ידי שוש שמואלי, המקשרת בין משרד החינוך לבג"ץ. שמואלי אף העבירה חוזר לכל המוסדות ששאלו את משרד החינוך האם מותר להם לקבל את הבנות - לפיו מי שיקבל את הבנות יסכן את רישיון המוסד.

מתוכננת: פגישה בין ללום להורים

לאור הוראת משרד החינוך, ולנוכח החשש של הנהלת המוסד הבעלזאי - הבנות תישארנה מחר, ככל הנראה, בבתיהן. בשעות אלו מנסים ההורים למצוא בכל זאת מוסד כלשהו שיקבל את הבנות באופן זמני, אולם כפי הנראה, המאמצים הללו נועדו מראש לכישלון.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ההורים החסידים תולים תקוות ביום שלישי הקרוב, בו תתקבל החלטתו הסופית בהחלט של בג"ץ. בנוסף, על פי הוראת משרד החינוך, ייפגשו הצדדים - ההורים ויואב ללום, מתוך ניסיון למצוא בכל זאת פיתרון למשבר.

ובתוך כך, יואב ללום לא עוצר באדום. מי שחשב כי הזעם בציבור החרדי כלפיו גרם לו חשיבה נוספת - אינו אלא טועה.

על פי מקורות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', בימים אלו מגבש ללום שורה של עתירות ותלונות כנגד שורה של מוסדות, בהן: הסמינר הישן בירושלים, סמינר וולף בבני ברק, סמינר גור בקרית גת ועוד.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחרי ההתפתחות בפרשיה, ובאלו שבעקבותיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 127 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד