ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מצרפת לישראל

חה"כ הצרפתי קידם את פני העולים: "נושאים רבים טעונים שיפור"

כ-100 משפחות עולים מצרפת נחתו הלילה בנתב"ג | את פניהם קיבל בהתרגשות חה"כ הצרפתי מטעם סיעת ש"ס, יוסי טייב | טייב הדגיש בפני הבאים את העובדה כי כעולה בעצמו הוא מודע לקשיי הקליטה הרבים המצפים להם וכי כבר בקרוב יוגשו תיקוני חקיקה בנושא

חה"כ הצרפתי קידם את פני העולים: "נושאים רבים טעונים שיפור"
יוסי טייב בנתב"ג צילום: באדיבות המצלם

הלילה עם נחיתת טיסת העולים מצרפת לישראל, הגיע נציג הצרפתים והעולים בתנועת ש"ס חבר הכנסת יוסי טייב בשעות הלילה המאוחרות אל שדה התעופה בנתב"ג שם קיבל בכבוד ובברכת ברוכים הבאים לארץ ישראל את פניהם של כ-100 משפחות עולים חדשים שעשו עליה מצרפת לישראל.

חה"כ טייב התרגש לפגוש ולראות את העולים, לראות יהודים שהחליטו לעלות לארץ ישראל, לארץ הקודש והמקדש ולחזור לביתם הטבעי והמקורי של בני ישראל על אדמתו. בנאומו בפני העולים בשדה התעופה בנתב"ג אמר חה"כ טייב כי תמונות אלו מעוררים בו התרגשות ומזכירים לו את חווית עלייתו ארצה בשנת 1996,

זהו כבוד גדול בשבילי וגאוה גדולה לקהילה הצרפתית שלראשונה בתולדות מדינת ישראל, העולים מצרפת מתקבלים על ידי חבר כנסת שנולד בצרפת המודע לחבלי העליה והקליטה מכך שבעצמו עבר את התהליך הזה והגיע להתיישב בישראל.

חה"כ טייב הוסיף ואמר כי "לצערי נתקלתי גם כאן בנקודות שעדיין דורשות שיפור לרווחתם של העולים בהגעתם ארצה ובדרכם הראשונה כאזרחי ישראל. כעולה מצרפת וכבעל נסיון בכוונתי כבר היום להגיש את ההצעות והתיקונים שלי בענין לגורמים הרלוונטיים בכדי לשפר את המצב הן בתנאי העליה והן בתנאי הקליטה לרווחתם של אחיי העולים ולדאוג להתאקלמותם בכבוד וברווח בישראל".

חה"כ טייב נתן לעולים מכתב ברכה אישי שכתב ואמר להם כי הוא ואנשי לשכתו עומדים לרשותם ולעזרתם ויהיו הכתובת בעבורם בכל הנצרך על מנת להקל על התיישבותם בישראל, בתום הטקס ניגש אל העולים ובירכם בברכת ברוכים הבאים לישראל.

ש"ס צרפת קליטת עולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד