י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הסוף? העדה החרימה - ו'אלקטרה' התקפלה

ראשי חברת 'אלקטרה', המבצעת את החפירות ביפו, נפגשו היום עם נציגי העדה החרדית, שאיימה בחרם על החברה • המו"מ התפוצץ, 'העדה' חתמה על חרם מוחץ, ו'אלקטרה' התקפלה • הפרטים בפרסום ראשון

הכלים הכבדים יוצאו. מתחם החפירות ביפו
הכלים הכבדים יוצאו. מתחם החפירות ביפו



יום ארוך ומתיש עבר על ראשי חברת 'אלקטרה' והנציגים מטעם העדה החרדית. הדיונים בחדר הסגור עלו לטונים גבוהים, שני הצדדים התבצרו בעמדותיהם, ונראה היה כי העניינין הולך לקראת פיצוץ.

'בחדרי חרדים' חושף כי בימים האחרונים שיגרה העדה החרדית מסר ברור לחברת 'אלקטרה': אם לא יופסקו עבודות החפירה במתחם הקברים בגבעת אנדרומדה ביפו - יוציאו רבני העדה החרדית חרם כללי מוחץ על רכישת מוצרי חברת 'אלקטרה', בארץ ובחו"ל. אתמול בערב נערכה הפגנה מול משרדי החברה, במחאה על חלקה בחילול הקברים.

חברת 'אלקטרה', העוסקת, לצד ייצור ושיווק מוצרי חשמל, גם במיזמים והשקעות, מחזיקה באחוזים ניכרים בחברת 'מורדות הים', הבונה את בית המלון ביפו, האמור להיבנות מעל גבי הקברים. החפירות המתבצעות במקום, נעשות לצורך הכשרת הקרקע לקראת בניית המלון.

במגעים לא רשמיים שנפתחו מול החברה, טענה 'לאטרה' תחילה כי אחוזי שליטתה בחברה הבונה את המלון הינם מזעריים, ועל כן אין לה, לחברה, יכולת הטלת וטו על הבנייה.

העדה החרדית דרשה מאלקטרה שתציג את כל המסמכים הדרושים, בכדי לדעת במדויק מה חלקה של החברה בחילול הקברים. במסכמים שהועברו לידי 'העדה', הוכח כי החברה מחזיק בארבעים ותשעה אחוזים, וביכולתה לעכב את החפירות.

היום הודיעה העדה החרדית לאלקטרה על אולטימטום, שבסופו יוצא החרם לאור ויופץ בכל ריכוזי המגזר החרדי בארץ ובחו"ל.

ראשי אלקטרה ביקשו להיפגש עם נציגי העדה החרדית. הפגישה יצאה אל הפועל, והחל משעות הצהריים ישבו ראשי החברה מול הרב אברהם פרויליך ועוד מספר עסקנים מטעם העדה החרדית.

הצעת הפשרה שהעלה הבד"ץ וגובשה על ידי 'אתרא קדישא', דיברה על יצירת 'כיפין על גבי כיפין' - פיתרון הלכתי המייתר את הוצאת הקברים ממקומם ומאפשר בנייה מעל גביהם.

'אלקטרה' הסבירה כי איננה יכולה לקבל את החלופות שהבד"ץ ו'אתרא קדישא' מציעים, היות וכך לא תתאפשר בניית חניון תת-קרקעי - צורך חיוני בכל בית מלון.

לאחר שנכשלו המגעים והמו"מ התפוצץ - חתמו רבני העדה החרדית על מכתב חריף ובו חרם על רכישת מוצרי החברה.

הדבר נודע לאלקטרה, שהחליטה מייד להתקפל. ראשי החברה התחייבו כי ידאגו להוציא עוד הערב את כל הכלים הכבדים מאתר החפירות ביפו - כצעד ראשון למען הסרת החרם, וכבר בימים הקרובים יתאפשר לאנשי אתרא קדישא להיכנס למקום, בכדי לבדוק את החלופות בשטח.

הבד"ץ מצידו שלח את פעיל הקברים אהרן יקטר, על מנת שיפקח על הוצאת כלי החפירה מהמתחם. יקטר נסע ליפו בכדי להעביר את הלילה בעיר, ולדווח לעדה החרדית האם וכיצד מיושמת ההתחייבות בשטח.

אם אכן תבוצע ההתחייבות, הרי שניתן לראות בכך את סיום המאבק שהסעיר את המדינה בימים האחרונים.

בהכנת הידיעה השתתף: דוד קורן

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד