ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לאחר חודש אשפוז: נפטרה חולת השחפת

מיה עמנואל ע"ה, 28, אם לשניים מירושלים, שאובחנה לפני כשבועייים כחולת שחפת, והועברה במבצע מורכב מ'שערי צדק' לחדר בידוד ב'בילינסון', נפטרה היום ממחלתה

לאחר חודש אשפוז: נפטרה חולת השחפת
שי_קאהן

ברוך דיין האמת: מיה עמנואל ע"ה, בת 28, אם לשניים, ממשפחה חרדית בירושלים, נפטרה היום, לאחר שאושפזה לפני כחודש במצב קשה, לאחר שחלתה בשחפת.

לאחר כעשרה ימים של אישפוז בבית החולים שערי צדק, הועברה החולה, במצב קשה מאוד, לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון. היא אושפזה באוהל בידוד, שהוקם במיוחד עבורה, וחוברה למכשיר מיוחד, בניסיון לייצב את מצבה.

מדוע הוקם אוהל בידוד ליד טיפול נמרץ ב'בלינסון'? • כל הפרטים על הדרמה במערכת הבריאות

עם אשפוזה בבית החולים 'שערי צדק' אובחנה האשה כחולה בדלקת ריאות חריפה. היא טופלה במיון ובמחלקה, אולם כעבור מספר ימים הידרדר מצבה, והיא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים, שם נרשמה הידרדרות נוספת במצבה.

רק לאחר שהוזעק צוות מבית החולים בילינסון, כדי להעבירה לבית חולים המיומן בהנשמת חולים במצב נשימתי קשה, התברר כי היא חולה בשחפת.

לאחר שאובחן כי מדובר בחולת שחפת, החלו נסיונות להעבירה לבית החולים בילינסון, וצוות של המחלקה לניתוחי חזה מבילינסון הגיע כדי לפקח על ההעברה. החולה חוברה למכשיר מסוג "אקמו" (ECMO), המאפשר לבצע פעולת חמצון חוץ גופית למחזור הדם, בנוסף להנשמה מלאכותית, והיא הועברה במבצע מורכז ליחידה לטיפול נמרץ בבילינסון, שם הוקם, כאמור, אוהל מיוחד כדי לבודד אותה מהצוות הרפואי ומחולים האחרים.

רופאיה של האשה, ששבה לאחרונה מנסיעה עם משפחתה לארגנטינה, לא ידעו איזה זן של חיידק שחפת תקף אותה והוביל להידרדרות הקשה במצבה.

לאחר עוד שבועיים של ניסיונות עיקשים להשאיר את מיה בחיים, היא החזירה היום את נשמתה לבוראה. הלוויתה התקיימה בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד