י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"יש זמנים שהעולם צריך זעזוע": הקשר המדהים בין הקורונה לפורים

מה הקשר בין מגיפת הקורונה לחג הפורים וכיצד יראה הסוף של הנגיף ששינה את העולם כולו • הנה דבריו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, ראש אבות בתי הדין במרוקו

"יש זמנים שהעולם צריך זעזוע": הקשר המדהים בין הקורונה לפורים
הרב יאשיהו פינטו בפורים צילום: יח"צ

אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת וקשה לעם ישראל ולעולם כולו. המגיפה המשתוללת שינתה את העולם מכל הבחינות, הבריאותיות, הכלכליות והאנושיות. אבל צריך לדעת שיש סיבה לכל זה וכמו שהייתה ישועה גדולה בזמן מרדכי ואסתר, כך גם היום תהיה ישועה.

את יסוד הדברים הללו, אנחנו לומדים מדבריו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, ראש אבות בתי הדין במרוקו. הנה הדברים המלאים:

כתוב במגילת אסתר ״ומרדכי ידע את כל אשר נעשה״ (אסתר ד, א) וידועים דברי הירושלמי, (מגילה א, ה) דמגילת אסתר, נאמרה למשה רבנו בהר סיני. ומובא ברבותינו שנמסרה למשה, ומשה מסרה ליהושוע בלבד בלחישה, והוא מסרה לראש הדור שלאחריו, וכן כל ראש הדור מסר זה בדרך סוד לראש הדור שלאחריו עד מרדכי. ולכן נאמר, ״ושים באוזני יהושוע״ שמורה לו שיש דברים שילחש לו בדרך סוד, והם דברים הנסתרים מהמון העם. 

והנה מרדכי היה ראש הדור, והוא ידע שרווח והצלה יעמוד ליהודים וכל הגזרות של המן יתבטלו. אך מרדכי ידע, שיש זמנים שהעולם צריך זעזוע. וזעזוע שבא לעולם, הוא למרק את העונות. וכדברי דוד המלך "משמים השמעת דין ארץ יראה ושקטה". לפעמים הקב״ה משמיע דין בעולם, כימים האלו, אשר בכל שעה שומעים דין חדש ממצב המגיפה. אך מהפחד שפוחדים, הקב״ה מכפר על העונות, והפחד מספיק ואז הארץ שקטה. נהיה כפרת עונות והארץ שקטה מכל הפחד והאימה שנשמע לעולם. 

וכך, מרדכי ידע שלא יהיה כלום מהגזירה של המן. ודבר זה היה מסור מימות משה רבנו, מדור לדור לגדולי הדור. אך מרדכי שידע שלא יהיה כלום, נהג כפי שפחד וכפי שלא יודע מה יהיה בסוף, משום שרצון הקב״ה לפחד ולתשובה של עם ישראל. 

והנה, כאשר עם ישראל פוחדים ועושים תשובה, בגלל גזרה מסוימת, הדבר ממלא אוצרות בשמים של תפילה, של חרטה, של קבלות עצמיות, וכך כל האוצר הזה נשמר בבית גנזיו של הקב״ה, ימים רבים ועומד עם עם ישראל בשעות קשות. 

כך אנו בימים אלו, ודאי שיהיה רווח והצלה, ולא יטוש ה׳ עמו ונחלתו לא יעזוב, אבל הקב״ה מתאווה לתפילתם של ישראל ולזעקתם, והתפילה והזעקה הזאת מעוררים וממלאים בשמים מצבורים, להמשך הדרך של העולם.

פורים קורונה הרב יאשיהו פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד