י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהדורה חגיגית

לייבל'ה בליל פורים: הסיפורים שלא שמעתם השבוע

השבוע בלייבל'ה; חשיפה: הבנש"ק הנודע ששיגר שליחים עם גט אל מעבר לים לאחר שהוריו הודיעו על פירוק החבילה; מנהלי המוסדות שזעמו על הזום של הח"כ מ'דגל התורה'; המשפיע הנודע שהגיע לקומה התשיעית בירושלים לקבוע מזוזה; גדול הזמר החסידי שעלה להתייעץ עם הרבי על שירים; וסוכן הרכבים שזכה בגביע של האדמו"ר בדינר החסידות

לייבל'ה בליל פורים: הסיפורים שלא שמעתם השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בעוד עם ישראל מתכונן לסיום הצום וקריאת המגילה, לייבל'ה החליט לפרסם את המדור השבועי בכדי שלא לגרום לעומס חומרים בימים שאחרי הפורים הבא עלינו לטובה.

לייבל'ה מותש מכל שיחות שמתחילים במספר – 055 של הבחורים שהתקשרו והתרימו אותו דרך 'נדרים פלוס', ורואה בעיה קשה שהתתי"ם לא מקבלים בביט. חבל מאוד. שנה הבאה דחוף 'ביט'.

בין לבין דלה לייבל'ה את הוורטים החזקים שהושמעו במהדורת 'בין הסדרים' של 'קו הסקופים' הפופולארית מאוד בעולם הישיבות. הווארט האדיר ביותר שנשמע זיכה את היוצר בסכום גדול, היה על הסעודה שערך המלך אחשורוש שערך את טיש משתה היין בחצר גינת ביתן המלך כפי הוראות הקורונה בשטח פתוח, אבל המלכה ושתי עשתה משתה נשים בבית המלכות והראייה לכך שכל הנשים התחסנו, היא שצמח לה זנב.

אבל לצד הווארטים על פורים כיפורים, נשמעו גם אנחות מבחורי הישיבות שהשנה לראשונה נאלצו להתחייב על סכומים לקופת הת"ת ואף נאלצו לצאת לצמתים הסואנים ברחבי הארץ בלית ברירה.

לייבל'ה שמע גם על בחור ישיבה שלאחר שכלו כל כוחותיו הבחור התקשר למוקד כוכבית 8787 של משרד התחבורה והמוקדנית, לא תאמינו, תרמה לו 200 ₪, וזה אפרופו מנסור עבאס שהשבוע נחשף ב'בחדרי' כי תרם לבחורים של ישיבת 'אהל יוסף' בתחנת הדלק אלונית בכביש 6 סך של 200 שקל.

ואחרי כל ההקדמה לייבל'ה פותח בחשיפה לא פשוטה, השבוע לייבל'ה שמע על סיפור עולמי של גט שנשלח מעבר לים אל מעבר לים אחר בתקופת קורונה על ידי חתן שהוא ממשיך ובנש"ק של רב שהשבוע עלה שמו לכותרות בנושא כשרות. החתן שהתחתן בחתונה מפוארת שהועברה בשידור חי, מתברר ששבועיים אחרי החתונה עורך הדין הודיע להורי הכלה כי הם רוצים לפרק את החבילה. בינתיים משפחת הכלה קיבלה את הגט על ידי שליח והם שבורים ורצוצים.   

והשבוע גם התבקשו עשרות מנהלי מוסדות חרדים להצטרף ל'זום' בבהילות עם אחד מחברי הכנסת של 'דגל התורה' נאמר להם שמדובר בנושא גורלי ובהול.

המנהלים אצו בבהלה למחשבים והצטרפו כולם לזום (כמובן דרך מחשבים מוגנים ומסוננים), וגילו להפתעתם כי הנושא הרלוונטי לשמו התכנסו, הוא בקשה לאיסוף כספים לכיסוי החובות של תנועת 'דגל התורה'. המנהלים הזועמים ירדו במהירות בזה אחר זה מ'הזום'.

בימים אחרונים מתגבש רעיון חדש לכנס של את כל המנהלים, אך הפעם בהרכב של כל חברי הכנסת של התנועה ולא רק אחד, ובתקווה שמשם תגיע הישועה. לייבל'ה ימשיך ויעדכן בעניין.

ומי שמתכונן לבחירות הוא ח"כ יעקב טסלר המתגורר גם בעיר אשדוד ומקפיד ללכת עם מסכה במרחב הציבורי, השבוע בליל תענית אסתר הוא פגש את הפרשן הפוליטי של עיתון 'המבשר' מאיר ברגר חסיד בעלזא בפני עצמו ומעצמה תקשורתית גדולה, שהסביר לטסלר את מה שקורה בפוליטיקה.

גם מגיש המהדורה המרכזית של 'קול ברמה' נצפה בערב תענית אסתר רוכש מספר דברים לרגל החג וכמובן עובר על המכשיר האישי במטרה לענות לגל הפניות.

ומי שעונים לפניות הציבור בנושא השמים הסגורים ומסייעים ככל יכולתם הם בני הקר מלשכת סגן השר פרוש יחד עם איציק פיליפ מלשכת ח"כ אייכלר שנראה שהציר חזק מתמיד ועוזר לכלל ולפרט.

איציק פיליפ אף זכה לראיון נרחב בעיתון 'יתד באנגלית' שם נכתבה כתבה רחבה על הפעילות של לשכת אייכלר לציבור התקועים בארה"ב.  

והשבוע לייבל'ה שהגיע להשתתף בסעודת היארצייט בביהמ"ד המיתולוגי של ויז'ניץ ברח' רבי טרפון במלאת י"א חודש לפטירתו של ניצול השואה המפורסם החסיד רבי זלמן כהן ז"ל, שהיה חולה הקורונה החרדי הראשון שנפטר ל"ע בבני ברק וכמובן סבו של ידידנו איש התקשורת ישראל כהן ראה לייבל'ה את האדמו"ר מויז'ניץ מברך את ישראל כהן יחד עם בנו 'הממשיך' שיגדל לתפארת אבות וימשיך את דרכו של הסבא הגדול שזכר את השואה כל שנה ובעיקר כי הנכד דאג להזכיר.

והשבוע לייבל'ה הגיע למגדלי כדורי בירושלים שם בקומה התשיעית נערך מעמד עצום של קביעת מזוזות למשרדים החדשים של חברת 'לינדר משכנתאות' הגדולה במגזר החרדי. מי שהגיע לקבוע מזוזה היה הרה"צ המשפיע רבי אלימלך בידרמן שקבע מזוזה ואף התיישב לשולחן 'לחיים' במשרדו של היו"ר שרוליק לינדר מחשובי חסידי קרלין.

ומאחורי הקלעים של קביעת המזוזות המפורסמת של הרה"צ רבי מיילך בידרמן במשרדים החדשים של "לינדר משכנתאות": לייבל'ה ראה את המשפיע משוחח ארוכות עם "פרוייקטור" המשכנתאות שמחה בונם דנדרוביץ, בנו של הגרמ"ח דנדרוביץ ראש הישיבה מגור וחתנו של  יונתן בורנשטיין מנכ"ל איחוד מוסדות גור.

את שועלי הביטוח צביקי רשבסקי ומוישי פליגמן ראה לייבל'ה בטעימות לקראת הפורים.

ואת אהרן וינברגר איש השיווק שלנו מ'בחדרי חרדים' ראה לייבל'ה מתברך השבוע ממורו ורבו הרבי מספינקא שנתן לו ברכה מיוחדת וברכו בהצלחה בכל.

וקצת חדשות מארה"ב: גדול הזמר מרדכי בן דוד נצפה בביקור אצל האדמו"ר מפינסק קרלין, מרדכי בן דוד עלה להתייעץ עם הרבי על כמה שירים.

משב"ק האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים נצפה בוחר לרבי מלבוש לחג הפסח הבעל"ט בחנות של 'כתר' בבורו פארק.

הזמרים אהרן רזאל ויואלי דיקמן נצפו השבוע מקדימים את שמחת הפורים בכמה ימים, ובמסיבת פורים שנערכה לילדי בית הספר פיתוחים שע"י מוסדות 'פתחיה', נצפו לבושים כראוי וכיאות למאורע.

את הזמר המצליח נחמן גולדברג מזוכי התכנית 'הקול הבא' ראה לייבל'ה מתחסן, לאחר שהחליט בסוף כמנהג ברסלב לקבל זריקת חיסון ראשון.

והמשפטנים שהתחבקו: עו"ד אריאל יונגר היועמ"ש של עיריית בני ברק, נפגש השבוע בבית המשפט המחוזי בדיון נגדי עם פרקליט הצמרת עו"ד משה אוסדיטשר. לאחר הדיון הם נשארו חברים.

בדינר שנערך בחסידות קרעטשניף זכה בהגרלה בגביע הנהרות של האדמו"ר- דודי הומינר סוכן הרכב הידוע והמפורסם. הומינר חסיד קרעטשניף נלהב הינו מחשובי החסידים בבית המדרש של קרעטשניף בשכונת ברכפלד.

ברכות לעסקן המסור אלקנה ויסנשטרן לרגל כניסתו לשמש כחבר מועצת העיר קרית אתא. לרגל המינוי עלה אלקנה לקבל את ברכת גדולי ישראל. לייבל'ה מברך שימשיך להצעיד את הקהילה החרדית עוד ועוד.

בתמונה: אצל ראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטיינמן. צילום: שוקי לרר

את הבנש"ק צבי פרנקל המכונה 'ציקי' בפי כל ראה לייבל'ה מתרפק על ציון זקנו האדמו"ר מקליוולנד זצ"ל ביום השנה. פרנקל שלא נח עד שבכל מקום היה כבוד ביום השנה לסבא הקדוש מרעננה.

בחצר חסידות לעלוב חמדו לצון למשב"ק האדמו"ר - הרב החסיד רבי אהרן וינשטוק ולקחו את שער מגזין 'העולם החרדי' מגזין התמונות הנקרא ביותר במגזר ושמו את תמונת הגבאי מתחסן. מיד לאחר מכן כל החסידים רצו לקבל את מנת החיסון הראשונה ובעתיד יקבלו גם את השנייה.

את שחקן הקליפים של המגזר ראה לייבל'ה כשהוא ישן שנת ישרים בטרמפ חזרה מירושלים לבני ברק לאחר שהיה עייף מהקידוש.

את הצלם שלום קרויס הצלם של מאה שערים והסביבה ראה לייבל'ה דופק תמונות לילדי באיאן שיצאו בתחפושת מיוחדת לכבוד פורים וצעדו ברחובה של עיר. מי שנשאר עצוב שלא תפס את הילדים היה הצלם שלומי טריכטר שקיבל את העדכון מאוחר. 

אפרופו מאה שערים, לביתו של הקבמ"ץ האגדי יואלי קרויס נהרו השבוע עשרות אדמו"רים לנחם את אחד מהאדמו"רים שישב שבעה במקום.

ומכאן לשורת השמחות: השבוע התקיימה סעודת ברית מילה והודיה בביתו של העסקן הרפואי ר' מוישי הרמן מתנדב מסור אצל הרב אלימלך פירר יו"ר 'עזרא למרפא'. הסעודה שהתקיימה למחלימים ומחוסנים נערכה בערב תענית אסתר לבנו שנולד בשנה שעברה בחול המועד פסח בתקופת הסגר ההדוק על העיר בני ברק.

מי שנצפה משוחח באירוע עם האסטרטג גשייד הוא איש התקשורת הצעיר בני רוזנטל, חביבם של אנשי הטוויטר מימין, שנצפה משוחח עם הדוד הגדול שנתן לו כמה טיפים. 

אוריאל בלייכברד בנו של הרב יצחק בלייכברד-רב משמר הגבול, חגג השבוע בר מצווה ועלה להתברך אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגאון הצדיק רבי שמעון גלאי.

ושמחה גדולה המראה שיש סיכוי ואל ייאוש בעולם: ר' גרשון לידר מנהל בתי החולים לניאדו ומעייני הישועה לשעבר מחשובי חסידי צאנז בן ה- 75 התארס הערב בזיווג שני לאחר שהתאלמן מרעייתו ע"ה, הכלה היא שארת בשרו הגב' כהנא מנתניה, נכדה של ר' ברוך דוד כהנא ממקימי הקלויז של צאנז בצפת.

פינת המזל טובים:

ברכת מזל טוב לסגן השר מאיר פרוש לרגל שמחת הולדת הנכדה, בת לבנו נחום יואל המתקרא בפי כל 'נוחי' העושה למען הכלל והפרט.

ברכת מזל טוב לסופר ואיש החינוך הרב חיים ולדר לאירוסי בתו בשעה טובה, עם הבה"ח מרדכי שחורי מבחירי ישיבת מיר ברכפלד.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב מאיר מילר מבחירי ישיבת פוניבז' תלמידו ונאמן ביתו המסור של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, לרגל בואו בברית האירוסין עב"ג תמר מאיר מירושלים.

ברכת מזל טוב למקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן לרגל הולדת הבת בשעה טובה. השם ניתן בקריאת התורה אצל נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן. 

ברכת מזל טוב למשה יוסף פרידלנדר יו"ר הכנסת אורחים גאסט הויז בקרעסטיר, לרגל שמחת אירוסי בנו יצחק שמעון בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב העסקן הנמרץ הרב חנוך גוטליב מפעילי ההתיישבות הצעירה בבית שמש, לרגל הולדת בנו בשעה טובה. והנה תמונה מהברית.

ולסיום, ברכת מזל טוב לאלי דויטש מביתר הידוע כמנייעסים הגדולים של עולם האדמו"רים ומשב"ק כמה אדמו"רים חשובים, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד