י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
באדיבות נתניהו?

בסוריה מודיעים על פתיחת מבצע חיסונים לקורונה

בעוד שנתניהו הכחיש את העובדה כי חיסון ישראלי הועבר לסוריה, הודיע היום שר הבריאות הסורי כי בשבוע הבא יחלו הרשויות לחסן את הרופאים | "משרד הבריאות קיבל כמות של חיסונים ממדינה חברה" אמר השר הסורי

בסוריה מודיעים על פתיחת מבצע חיסונים לקורונה
בשאר אסד/בנימין נתניהו צילום: Omar Rashidi, Tomer Neuberg/Flash 90

הנעשה בסוריה בכלל ולחימתה בנגיף קורונה בפרט, נהיה לאחרונה מעניין יותר ויותר לאחר שחרורה של הישראלית שחצתה את הגבול תמורת מספר אסירים ותמורה נוספת עליה הוטל צו איסור פרסום.

לפי פרסומים זרים התמורה הנוספת לצעירה הישראלית  ששוחררה היו חיסונים נגד נגיף קורונה, למדינת ישראל יש הרבה ממוצר זה, ומדינות אחרות מתאמצות להשיג כמויות קריטיות עבור הבכירים והרופאים.

בתוך כך, על פי הדיווח של רועי קייס, עיתונאי 'כאן 11' הודיע היום (חמישי) שר הבריאות הסורי, חסן אל-ר'באש, כי משבוע הבא יחלו רשויות הבריאות במדינה לחסן את הצוותים הרפואיים נגד נגיף קורונה בכל המחוזות.

שר הבריאות הסורי הסביר: "משרד הבריאות קיבל כמות של חיסונים ממדינה חברה, בהנחיה ישירה מהנשיא בשאר אל-אסד ומתוך דאגתו לצוותים הרפואיים, הם יחוסנו תחילה". הוא מצדו לא פירט באילו חיסונים מדובר ומי המדינה שהעבירה להם את החיסונים.

בתוך כך בימים אלו נמשכת סאגת העברת חיסונים מישראל למדינות אחרות. בעוד נתניהו בישר מוקדם יותר השבוע כי יישמר רצף אספקת החיסונים לישראל, ומלשכתו הודיעו כי נשקלת האפשרות לתת חיסונים למדינות חברות שאינן מסוגלות להשיג לבדן חיסונים.

מנגד, ראש הממשלה החליפי זעם על הדברים ותקף את נתניהו על ההתנהגות שלו: "‏העובדה שנתניהו סוחר בחיסונים של אזרחי ישראל ששולמו מכספי המסים שלהם בלי דין וחשבון, מראה שהוא חושב שהוא מנהל ממלכה ולא מדינה. מהלך כזה מחייב דיון ואישור. רק צורך ביטחוני, מדיני או רפואי דחוף יכול להצדיק מהלך כזה ונתניהו חייב להציג אותו לציבור או לכל הפחות לאשרו בפורומים הרלבנטיים", תקף גנץ. היום הוא אף דרש לכנס את הקבינט בנושא.

חיסון לקורונה סוריה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד