י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קריאת מגילה וחלאקה

תיעוד מרגש מאיראן: הרה"ר על קברם של אסתר המלכה ומרדכי

תיעוד מרגש מאיראן: הרב הראשי הגיע עם קומץ יהודים בליל פורים אל קברם של אסתר המלכה ומרדכי היהודי זיע"א | בקבר הרב קרא את המגילה במקום, ולאחר מכן גזז שערות חלאקה לילד בן שלוש - מפרחי הקהילה היהודית | את תענית אסתר צמו רק הצעירים והבריאים. צפו

תיעוד מרגש מאיראן: הרה"ר על קברם של אסתר המלכה ומרדכי
קריאת מגילה בקבר מרדכי ואסתר צילום: באדיבות המצלם

מחזה נדיר בו ביום. רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי, הגיע עם קומץ יהודים לקברם של מרדכי ואסתר בעיר המדאן באיראן, שם קרא את המגילה שכתבו השניים.

יצוין כי הרב גראמי, רבה של טהרן בירת איראן, יצא ב'קול קורא' לקהילות היהודיות באיראן, והורה ליהודים - בגלל התפשטות נגיף הקורונה הקטלני בקצב מדאיג במדינה שהביא למותם של אזרחים רבים - כי אסור להתענות תענית אסתר משום פיקוח נפש למי שחלש או מבוגר. הסיבה לכך היא שהצום מחליש את המערכת החיסונית של האדם. המשטר בטהראן הבטיח לשמור על המקום והיהודים יכולים להגיע בבטחה למקום.

באיראן יחגגו היהודים את חג הפורים עם הגבלות, מצוות משלוח מנות תתקיים כסדרה, גם סעודת פורים, אך רק בתוך המשפחה הגרעינית, לא יתקיימו אירועים המוניים, וקריאת המגילה בבתי הכנסת תתקיים על פי כל הכללים.

רגע מרגש נרשם אמש בקבר מרדכי ואסתר לאחר קריאת המגילה, כאשר הרב גראמי גזז לילד את שיער ראשו לרגל יום הולדתו השלישי, המשפחה התרגשה מאד מגזיזת השיער ביום הפורים דווקא בקברם של מחוללי הנס הגדול.

איראן טהרן אסתר המלכה מרדכי היהודי הרב יהודה גראמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד