י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מוראה של מלכות

הקהילה דחתה את חגיגות הפורים ולא בגלל הקורונה

בקהילה היהודית של אזרבייג'ן יחגגו את פורים בבתים ללא חגיגות פומביות וזאת מתוך התחשבות ביום האבל הלאומי במדינה שחל השנה באותו תאריך לועזי. החגיגות הועברו ליום ראשון 

הקהילה דחתה את חגיגות הפורים ולא בגלל הקורונה
אילוסטרציה צילום: pexels

מנהיגי הקהילה היהודית באזרבייג'ן דחו את חגיגות פורים הציבוריות מכיוון שחג פורים חופף השנה ליום אבל לאומי.

זו הפעם הראשונה מזה שנים רבות שחג הפורים חל ביום השנה לטבח בחוג'אלי, זוועה שהתרחשה ב-25 בפברואר 1992, בה חיילים ארמנים טבחו ב-613 אזרבייג'אנים בעיר חוג'אלי,

הרב זמיר איסייב, רבה של קהילת יהודי גרוזיה באזרבייג'ן הסביר ואמר: "השנה אנו מקיימים את כל מצוות הפורים בתוך הבית, אך העברנו חגיגות ציבוריות ל-28 בפברואר". כך פורסם באתר JTA.

"בפורים מצווים היהודים לשתות אלכוהול, ונהוג להתחפש, לעשות שמח ומעשי קונדס ולתת ממתקים ומתנות לאנשים, זה לא יהיה מתאים ביום השנה לזכר הטבח בחוג'אלי", אמר הרב. כזכור צבא ארמניה הפציץ את חוג'אלי והורה לאזרחים לצאת מהעיירה עם דגלים לבנים, קבוצה שניסתה להימלט מהעיירה תוך הנפת דגלים לבנים, נורתה למוות בירי מטווח קצר, בלילה שבין ה-25 ל-26 לפברואר, לכן החליט הרב לדחות את החגיגות הפומביות.

עוד פורסם, כי בשני בתי הספר היהודיים ובגן הילדים היהודי בבאקו, בו מתגוררים רוב 8,000 יהודי אזרבייג'ן, ביקשו מהתלמידים לא להגיע מחופשים, כפי שהם נוהגים לעשות בפורים, וכי "הם יתחפשו ביום ראשון".

הרב שניאור סגל, רב הקהילה האשכנזית של באקו ושליח חב"ד לאזרבייג'ן, אמר: "אנו אזרחי המדינה הרב-לאומית הזו, וככזה, הטבח בחוג'אלי הוא גם הטרגדיה שלנו. אנו מתאבלים על אובדנם של אותם אזרבייג'אנים שלווים שנרצחו באכזריות".

מסיבת פורים חג פורים אזרבייג'אן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד