י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מיעוט קיצוני

גרמניה: מפקד משטרה בכיר התגלה כנאצי מוצהר המחזיק חומרי חבלה

מפקד משטרה בכיר בגרמניה התגלה כנאצי מוצהר אחרי ששיתף תמונות וסרטונים של המפלגה הנאצית יחד עם חבריו | בפשיטה של המשטרה על ביתו בתגלה כי הוא בנוסף גם מחזיק חומרי חבלה ונשק

גרמניה: מפקד משטרה בכיר התגלה כנאצי מוצהר המחזיק חומרי חבלה
דגל נאצי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מפקד משטרה גרמני בכיר הואשם בהמרדה ובדברי שנאה לאחר ששיתף תמונות אנטי-מוסלמיות ותמונות של אדולף היטלר. החשוד ששמו לא פורסם, בן 46, הואשם גם בהחזקת נשק בלתי חוקי וחומרי נפץ.

החשוד, שירת במטה המשטרה בעיר ויסבאדן, שיתף את תמונותיו של היטלר מבצע את ההצדעה הנאצית עם 30 אנשים נוספים - כולל שוטרים - בוואטסאפ, כך אמרו התובעים ביום חמישי. האישומים מגיעים כאשר המשטרה הגרמנית וסוכנויות הביטחון מתמודדות עם האשמות שלא עשו מספיק כדי לחשוף לאומנים שעלולים להיות אלימים בשורותיהם.

"החשוד שיתף תמונות בהן נראה אדולף היטלר במדים עם סרט זרוע הנושא צלב קרס ומבצע את הצדעת היטלר בזרוע ימין מושטת וכן בתמונות המשדרות עוינות כלפי אנשים עם עור כהה ומוסלמים," כך אמרה התביעה הציבורית בפרנקפורט, החשוד שיתף את התמונות בסוף 2018, ושוטרים מצאו כלי ירייה, נשק כבד וחומרי חבלה במהלך חיפוש בביתו שנה לאחר מכן.

אחיו של החשוד, שהיה גם מפקד משטרה ועזב את המשטרה, אמור להישפט באפריל באשמת שיתוף סמלים לא חוקיים, החזקת נשק בלתי חוקי ושיתוף מידע משטרתי חשאי עם אזרחים, כך אמר התובע. זהו מפקד משטרה בכיר שלישי שפוטר מתפקידו, והואשם בשיתוף אזרחים עם מידע רגיש ממערכות המחשוב של המשטרה.

סוכנות הביון הפנימית של גרמניה מסרה בדו"ח שנה שעברה, כי פחות מאחוז מכוח המשטרה, סוכנויות הביטחון ואנשי הצבא הגרמניים תומכים בדעות אוהדות על הימין הקיצוני. הדו"ח היה חלק מתחקיר נרחב יותר בנושא הימין הקיצוני הימין בשירות המדינה.

משטרת גרמניה נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד