ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לא רק טראמפ

בהוראת ביידן: ארצות הברית תקפה הלילה מטרות פרו-איראניות בסוריה

לפי דיווחים בארה"ב צבא ארצות הברית תקף הלילה מטרות פרו-איראניות בסוריה, לראשונה תחת ממשלו ובהוראתו של הנשיא החדש ג'ו ביידן. התקיפה הלא שגרתית הייתה מוגבלת בהיקפה, אולם לא נמסר מידע על טיב המטרות שהותקפו | התקיפה כוונה לשתי מיליציות פרו-איראניות

בהוראת ביידן: ארצות הברית תקפה הלילה מטרות פרו-איראניות בסוריה
נושאת מטוסים. אילוסטרציה צילום: pixabay

ארה"ב תקפה הלילה מטרות פרו איראניות בתגובה על התקפות הטילים של מליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק ב-15 בפברואר. לפי דיווחים בארה״ב, התקיפה הלא שגרתית היתה מוגבלת בהיקפה, אולם לא נמסר מידע על טיב המטרות שהותקפו. עוד נמסר כי הנשיא ביידן אישר אישית את ההתקפה, שהיא הראשונה בשטח סוריה בתקופת כהונתו.

הערוץ הלבנוני אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה דיווח כי התקיפה אירעה בגבול בין סוריה לעיראק. מקורות מקומיים במזרח סוריה טענו כי התקיפה כוונה לאזור הבסיס האימאם עלי (שמזוהה עם איראן ושלוחותיה) בעיר אל-בוכמאל במזרח סוריה. לפי הפנטגון התקיפה כוונה לשתי מיליציות פרו איראניות- גדודי חיזבאללה העיראקי וגדודי סייד א-שוהדאא'.

ארצות הברית ביצעה את התקיפה האווירית בסוריה נגד מבנה השייך לדבריה למיליציה הנתמכת על ידי איראן, כך אמרו שני גורמים ל'רויטרס', תגובה לכאורה להתקפות רקטות נגד יעדי ארה"ב בעירק. התקיפה אמנם תגובה ראשונה של ארצות הברית בעקבות ההתקפות בשבוע שעבר מצד תומכי איראן על בסיס אמריקאי בעיראק, המהלך המוגבל בהיקפו מוריד את הסיכון להסלמה.

ההחלטה לתקוף רק בסוריה ולא בעיראק תעניק לממשלת עירק מרחב נשימה כאשר היא מבצעת חקירה משלה על הפיגוע ב-15 בפברואר שפגע באמריקאים. התקיפה האווירית הייתה הפעולה הצבאית הראשונה שביצע ממשל ביידן.

לאחר התקיפה אמר ג'ון קירבי, הדובר הראשי של הפנטגון: "התגובה הצבאית המידתית הזו נערכה יחד עם צעדים דיפלומטיים, כולל התייעצות עם שותפים לקואליציה, המבצע מעביר מסר חד משמעי, הנשיא ביידן יפעל להגנה על אמריקאים ועל הקואליציה".

פקידי הפנטגון אמרו כי הם הציעו קבוצות מטרות גדולות יותר אך ביידן אישר את האופציה הקטנה ביותר. בכירים בממשל ביידן גינו את מתקפת הרקטות שהתקיימה ב-15 בפברואר ליד העיר אירביל באזור הכורדי המנוהל למחצה על ידי כורדים בעירק, אך ממש לאחרונה הודיעו גורמים רשמיים כי לא קבעו בוודאות מי ביצע אותה.

גורמים רשמיים ציינו כי בעבר, קבוצות מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן היו אחראיות להתקפות רקטות רבות שכוונו לעבר חיילי ארה"ב או נגד מתקנים אמריקאיים בעירק. קירבי, דובר הפנטגון, אמר שלשום כי עירק אחראית על חקירת הפיגוע ב-15 בפברואר.

איראן סוריה ארה"ב ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד