י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ניהול כושל

מומחה צרפתי: "להכניס את המדינה לסגר שלישי כמה שיותר מהר"

בעוד בישראל, בריטניה ובעוד מספר מדינות מערך החיסונים נכנס להילוך מסחרר ויעיל, בצרפת עדיין מתמודדים עם גל תחלואה כבד ומבצע חיסונים כושל | מומחה צרפתי בכיר קורא לממשלה לפעול במהירות

מומחה צרפתי: "להכניס את המדינה לסגר שלישי כמה שיותר מהר"
אזרחים בצרפת צילום: Unsplash

רופא החירום בפריז, פיליפ יובין, אמר שהוא לא 'מבין למה אנחנו מחכים' עם עליית המקרים. לדבריו, על צרפת להפעיל סגר שלישי מיידי, כך אמר ביום שישי רופא חירום בפריז, וזאת כשהגרסא הבריטית של הקורונה מתפשטת במהירות ברחבי המדינה, וקצב החיסונים מתנהל לאט מדי מכדי למנוע גל שלישי.

פיליפ יובין הזהיר מפני "מחיר כבד" אם עמנואל מקרון לא יצליח לפעול במהירות, ואמר לטלוויזיה הצרפתית כי "אני לא מבין למה אנחנו מחכים" לאחר ששיעורי ההדבקות עלו לרמתם הגבוהה ביותר מאז נובמבר.

ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, הודה ביום חמישי כי "מצבה הבריאותי של המדינה הידרדר" לאחר שמומחים הזהירו כי הגרסה הבריטית תהפוך בקרוב לדומיננטית ברחבי צרפת, הרופא, יובין, תיאר את המצב בבתי החולים בפריז כ"מתוח מאוד".

אך חילוקי דעות בתוך הממשלה, וחילוקי דעות בין ראשי ערים לבין חברי מועצה מונעים קבלת החלטה, "ככל שאנו מתקרבים לשיא המגיפה, כל יום שעובר ללא קבלת החלטה כרוך במחיר כבד" אמר יובין, ראש יחידת החירום בבית החולים האירופי ז'ורז' פומפידו.

הנשיא עמנואל מקרון, שנמצא גם הוא תחת לחץ על התוהו ובוהו של אופן ניהול החיסונים באיחוד האירופי, אמר כי ייקח את החיסון הבריטי אסטרא-זנקה למרות שבעבר הוא פחות התלהב מהחיסון הבריטי. הנשיא אמר כי "לנוכח המחקרים המדעיים האחרונים, הוכחה יעילותו של חיסון אסטרא-זנקה", לאחר שעורר סערה בחודש שעבר על ידי תיאורו השגוי כ"לא-יעיל" בקרב אנשים מבוגרים.

על תוכנית החיסונים הצרפתית נמתחה ביקורת רבה בצרפת שהגיעה עד כה רק ל-2.7 מיליון איש לעומת 18.7 מיליון בבריטניה, המונה אוכלוסייה דומה.

חיסון לקורונה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד