י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דיווח ערבי

ישראל ורוסיה במאמצים להשיב את עצמות המרגל אלי כהן

האם עצמותיו של אלי כהן יגיעו בקרוב לישראל? על פי דיווח בסוף השבוע, נעשים מאמצים מצד ישראל ורוסיה להשבת עצמותיו של המרגל במסגרת עסקה

ישראל ורוסיה במאמצים להשיב את עצמות המרגל אלי כהן
נתניהו בפגישה עם פוטין צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

רוסיה משקיעה בעת האחרונה מאמצים קדחתניים עם הצד הסורי ובלחץ ישראלי כדי "לסגור" את סוגיית עצמותיו של המרגל הישראלי, אלי כהן ז"ל, ולהביא להחזרתם לישראל במסגרת עסקה. כך מדווח בסופ"ש העיתון הבינערבי 'ראי אל-יום', היוצא לאור בלונדון.

לפי הדיווח של רועי קייס ב'כאן 11', אנשי צבא רוסים ממשיכים בימים אלה את החיפושים בבית הקברות אל-ירמוכ בדרום דמשק. המקורות ששוחחו עם העיתון גם טענו כי יש מורת רוח בקרב משפחותיהם של ההרוגים הפלסטינים בבית הקברות מהפעילות הרוסית שם שכוללת פתיחת קברים והוצאת עצמות לשם בדיקתן.

כזכור בינואר באפריל 2019 הובאה גופתו של זכריה באומל ז"ל מסוריה לישראל, באומל נעדר מאז הקרב בסולטאן יעקוב בשנת 1982, הגופה הובאה בתמורה לשחרור אמל אבו סאלח בן 26 תושב מג'דל שאמס ברמת הגולן. שריצה 7 שנות מאסר ושמונה חודשים בגין הריגת אזרח סורי. הוא נשפט למאסר עד 2023.

ובתמורה לשחרור מקת סודקי בן 53 תושב מג'דל שאמס ברמת הגולן. שריצה 11 שנות מאסר החל משנת 2015 בגין עברות בגידה וריגול, תמיכה בטרור ומגע עם ארגון עוין. נשפט למאסר עד 2026. זה היה מאסרו השני, הוא שוחרר ממאסר קודם בשנת 2012 לאחר 27 שנות מאסר.

לאחר הבאת גופתו של זכריה באומל, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אני מתחייב שאנחנו נמשיך להשקיע כל מאמץ, כדי להחזיר הביתה גם את נעדרינו ונופלינו האחרים ובתוכם חבריו של זכריה - צבי פלדמן ויהודה כץ, אלי כהן, רון ארד, אורון שאול, הדר גולדין ונעדרים אחרים. לא נחדל מן המשימה הקדושה הזאת".

אלי כהן סוריה רוסיה ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד