ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מה שקרה בעולם

החיסון שניתן במנה אחת • סיכום חדשות השבת

פיצוץ מסתורי באונייה בבעלות היסטורית מיוחסת לאיראן • ערך הביטקוין ממשיך לצלול • דיווח: יורש העוצר הסעודי עומד מאחורי ההתנקשות שהסעירה את העולם • בעקבות חולה אחד, עוצר בעיר הגדולה בניו זילנד

החיסון שניתן במנה אחת • סיכום חדשות השבת
חיסון צילום: אילוסטרציה, פלאש 90

פיצוץ מסתורי שמיוחס לאיראן פגע באנייה בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר במפרץ עומאן. ספינת המשא ניזוקה בפיצוץ שנסיבותיו אינן ברורות. הצוות לא נפגע. האנייה עגנה בחופי איחוד האמירויות לצורך בדיקות.

שרת האוצר של ארה"ב, ג'נט ילן שלחה את הביטקוין לשבוע הגרוע שלו. ילן הדגישה את הסכנה שבהשקעה בביטקוין, והשוק הגיב בהתאם - היום מאבד המטבע כמעט 10% משוויו, ירידה שבועית של 21%.

דוח מודיעין אמריקני קובע: יורש העצר הסעודי עומד מאחורי חיסול העיתונאי חשוקג'י. מחלקת המדינה תטיל מגבלות ויזה על 76 אזרחים סעודים, שחלקם אף חשודים כמעורבים ברצח חשוקג'י.

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן טוען כי בשיחתו עם מלך סעודיה, אמר לו שארה"ב תכריז על "שינויים משמעותיים" ביחסים בין שתי המדינות, היום וביום שני הקרוב.

צוות היועצים ל-FDA מאשר את החיסון של ג'ונסון & ג'ונסון, החיסון שניתן במנה אחת וקל לשנע אותו. אישור חירום מטעם ה-FDA צפוי להינתן בשבוע הבא ומיד אחריו משלוחים ראשונים.

ניו זילנד: ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן הורתה להטיל סגר לשבוע על אוקלנד, העיר הגדולה במדינה, לאחר שאותר בה חולה בקורונה שעדיין לא ידוע היכן נדבק.

איראן מגיבה: התקיפות האוויריות של ארה"ב בסוריה מעודדות פעולות טרור באיזור.

‏הבית הלבן צפוי לחייב את העיתונאים הנכנסים אליו החל משני, בעלות בדיקת הקורונה החובה עבור הכניסה - 170$. הצעד זוכה לביקורת מצד התקשורת, בטענה שהעלות מכבידה, בייחוד עבור הגופים הקטנים. רשתות הטלוויזיה למשל, שולחות לשם מדי יום שמונה אנשים לפחות, מה שיעלה את ״מחיר הכניסה״ ל 1360$ ביום.

סיכום אירועי השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד