י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אצבע מאשימה כלפי איראן

ספינה בבעלות ישראלי נפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן

ספינה בבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר נפגעה ביום חמישי בלילה במפרץ עומאן. האשמה מופנית כלפי איראן | הבעלים: "טרם ברור לנו אם זה נגרם מירי טיל או ממוקשים שהוצמדו לספינה"

ספינה בלב ים. אילוסטרציה
ספינה בלב ים. אילוסטרציה צילום: unsplash

ספינה בבעלות ישראלית נפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן, כך דווח ביום שישי האחרון, הפיצוץ הותיר חורים בשני צידי הספינה.

כלי השיט שהותקף זו ספינה השייכת לחברה ישראלית "הליוס ריי", שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. הספינה שטה תחת דגל איי בהאמה והייתה בדרך לסינגפור מהעיר דמאם שבערב הסעודית, לאחר הפיצוץ היא נאלצה לשוב על עקבותיה. הצי החמישי של ארצות הברית, שבסיסו בבחריין, הודיע לאחר הפיצוץ כי הוא עוקב אחר המצב.

איש העסקים הישראלי, רמי אונגר, אמר ל'כאן חדשות' כי "הפיצוץ התרחש בלילה שבין חמישי לשישי מדרום למיצרי הורמוז, מול עומאן. הנזק הוא שני חורים בקוטר של כמטר וחצי, אבל טרם ברור לנו אם זה נגרם מירי טיל או ממוקשים שהוצמדו לספינה".

לדברי אונגר, "אין פגיעה במנוע, ואין נפגעים בקרב אנשי הצוות". האונייה חזרה צפונה והגיע לנמל באיחוד האמירויות בבוקר יום שישי לצורך בדיקת מצבה. "אין לנו מושג האם מדובר באירוע כחלק מהמתיחות בין איראן לארה"ב והאם זה קשור לכך שהבעלים של האונייה הוא ישראלי".

כזכור ב-2019 התרחשו שורה של פיצוצים בכלי שיט באזור מפרץ עומאן. צבא ארה"ב טען אז כי איראן אחראית למעשים, וזאת בעקבות המתיחות שגאתה אז בין ארה"ב בכהונת טראמפ לבין איראן. טהרן הכחישה את ההאשמות. כך מדווח גיא מעיין בכאן 11.

עוד דווח, כי הערכה בישראל שאיראן עומדת מאחורי הפיגוע בספינה שבבעלותו של איש העסקים רמי אונגר המקורב לראש המוסד, יוסי כהן. פקיד ביטחוני אמריקני בוושינגטון אמר לרויטרס כי הפיצוץ אירע מעל קו המים שיצר נזק בשני צדי האונייה. לטענתו, מקור הפיצוץ אינו במוקש ימי. היעד של האונייה היה סינגפור.

פיצוץ מסתורי איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד