י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הח"כים החרדים שותקים

זכויותינו נרמסות: המשטרה מסרבת לאשר קיום הפגנה חרדית

הזכות הדמוקרטית הבסיסית נלקחה מאתנו אף היא ואין פוצה פה, גם לא הח"כים החרדיים בכלל והחסידיים בפרט | גורמים בוועד הקהילות ל'בחדרי': "בעוד שההפגנות נגד ראש הממשלה מותרות, כשמדובר בחרדי זכות ההפגנה נרמסת"

זכויותינו נרמסות: המשטרה מסרבת לאשר קיום הפגנה חרדית
מחאת החרדים על הסגר בירושלים צילום: אריה לייב אברהמס

ועד הקהילות הגוף המאחד את חצרות החסידים ביקש כבר ביום חמישי, יום צום תענית אסתר להיערך להפגנות מחאה וזעקה, מחר ביום ראשון, יום המסוגל פורים דמוקפין. ואף פנו בצורה מסודרת לשם כך על ידי עורך הדין נתן רוזנבלט, אך כנראה ככל שמדובר בזכויות בני המגזר החרדי, גם רשויות החוק רומזות אותן, ואין פוצה פה ומצפצף.

במכתב שנשלח כאמור כבר ביום חמישי, כותב עורך הדין רוזנבלט: "לכבוד תנ"צ עופר שומר מפקד משטרת מרחב ציון הנדון: הודעה על קיום הפגנה".

"הנני פונה אל מע"כ בשם ועד הקהילות בראשות הרב שמעון בלוי, גוף המאגד את כל חצרות הקודש החרדיים, בדבר רצונם לקיים הפגנה נגד החלטת הממשלה, למנוע מהציבור החרדי לקיים את 'מצוות היום' בחג הפורים" פרט רוזנבלט.

עוד הוסיף עורך הדין: "ההפגנה תתקיים ביום ראשון 21/2/28 ע"פ רחוב מלכי ישראל בין השעות 12:00-17:00 ללא חסימת צירים ותוך שמירה על כלל תקנות 'צו בריאות העם'. ליתר פרטים יש לפנות לח"מ, או למארגני ההפגנה".

"עפ"י החוק הקיים והנחיות היועהמ"ש לממשלה המצורפות בזאת, על המשטרה לסייע בכל דרך אפשרית לקיום ההפגנה.
אבקש לקבל את התייחסותך בדחיפות". מסיים עורך הדין. כאמור עד כה, לא התקבל מענה.

נציגי ועד הקהילות אמרו הערב בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "מדובר בהפגנה מאחוריה עומדים כלל הקהילות החסידות בעיר. ויותר משאנו תמהים על הסירוב המחפיר של המשטרה לאשר את ההפגנה על חוק. אנו תמהים על השתיקה מצד חברי הכנסת החרדיים בכלל והחסידים בפרט, שאינם משמיעים את זעקת ציבור בוחריהם".

הפגנת חרדים עופר שומר פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד