י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסתה נוראית

בליל שבת: התקשורת שוב משמיצה את החרדים | הפעם: ועדת החריגים

לא בפעם הראשונה בחרו כלי התקשורת את מועד פרסום ההסתה נגד המגזר החרדי לליל שבת, תוך חילול שבת מחפיר. הם אוהבים להשמיץ את המגזר בצורה שהדברים יישארו ויהדהדו במשך כל השבת, וגם למוצאיה עת יבואו הגינויים | השבת, זה קרה שוב, והפעם: ועדת החריגים

בליל שבת: התקשורת שוב משמיצה את החרדים | הפעם: ועדת החריגים
חרדים בנתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ההסתה לא נפסקת, לאחר שהמגזר הוכיח כי התחלואה אצלו היא הנמוכה ביותר. להעיר הראשונה בישראל בה חוסנו 100% מקבוצת הסיכון הייתה מודיעין עילית, עברו המשמיצים לזירת נתב"ג.

עיתונאי 'הארץ' אורי משגב מנסה כבר כמה ימים להסיט את זעם הציבור לכך שהציבור החרדי לטענתו מזייף אישורים למפעיל פרופורציות ומאכערים בוועדת החריגים, הבוחנת את בקשות מבקשי הכניסה והיציאה מישראל בימים אלו. בליל שבת ללא בקשת תגובה וללא יכולת לאפשר תגובה, בחרו בחדשות 12 להשמיץ שוב את המגזר החרדי ושלחו את העיתונאי אילן לוקאץ' להדהד את המסרים של משגב.

המעניין הוא כי הבחורים מחסידי חב"ד שרואיינו בכתבה וספרו על התהליך של קבלת האישור מועדת החריגים, היו בפנים חשופות ואף שמם צוין. כאשר שאר המשמיצים והמסיתים האחרים היו גורמים עלומים.

יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, עט על התחקיר כמוצא טרף ביער וכתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: "‏בעקבות התנהלות ועדת החריגים, ישראל ביתנו תגיש תלונה ליועמ"ש וברגעים אלו אוספת 25 חתימות לקיים דיון חירום בכנסת.‏ לפי מה שראינו בכתבה בחדשות 12, ועדת החריגים זו ועדת מאכערים שמפלה באופן חד צדדי את הציבור שמשרת בצבא, עובד ומשלם מיסים. לכןמה שמניע את הממשלה הזאת הן רק קומבינות. ישראל ביתנו תמשיך לפעול בכל הכלים שברשותה כדי למנוע את התופעה הבזויה הזאת."

חברת הכנסת קארין אלהרר מ'יש עתיד' כתבה אף היא בחשבון הטוויטר שלה: "‏פניתי הערב בשם מפלגת יש עתיד ליועמ"ש כמי שאמון על מערכת שלטון החוק במדינה ודרשתי לפתוח בבדיקה מיידית של פעילות ועדת החריגים, לפרסם את זהות חבריה, את החלטותיה, את נימוקיה, ואת הקריטריונים הברורים והשקופים של עבודתה, ולעצור לאלתר את השימוש הנלוז בוועדה לקביעת תוצאות הבחירות".

יו"ר מפלגת ש"ס, שר הפנים אריה דרעי תקף הערב בחריפות את ערוץ 12: "ערוץ 12 בקמפיין ארסי ומכוער נגד החרדים, שנובע כנראה משיקולים פוליטיים. עיתונאי שטען שהחרדים הם ״חבורת מפגרים חומניסטייים״ שידר בערב שבת כתבה מסלפת ומסולפת על העדפת חרדים בכניסה לישראל. הערב תוקף הערוץ את מיזם משרד הפנים שמסייע ב-700 מיליון שקלים לנזקקים וטוען שהותאם לחרדים. בושה".

"העובדות: בועדת החריגים אין העדפה לאף אוכלוסיה. חרדים רבים מגיעים מניו יורק, חילונים רבים מגיעים מפרנקפורט. ולגבי הסיוע למשפחות החלשות: מיליון בני אדם יזכו בקרוב לסיוע לרכישת מזון. חלק קטן מיועד למשפחות נזקקות חרדיות והלוואי שהיה יותר כסף לעוד אנשים. אבל העיקר להסית". סיים דרעי.

ח''כ יצחק פינדרוס הגיב אף הוא הערב ל'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו': "כבר שבועות שעל שולחני מצטברים עשרות מקרים מזעזעים שנדחו על ידי ועדת החריגים. בעקבות כך נאבקתי נגד סגירת נתב"ג ומניעת האפשרות מאזרחים ותושבים לשוב לביתם ולמשפחתם".

עוד הוסיף פינדרוס: "פעם אחר פעם פניתי לנציגי יש עתיד וישראל ביתנו שיצטרפו אלי ויפילו את התקנות הלא הגיוניות ולא מוסריות, ושוב ושוב הם התחמקו. אבל הערב, כש''תחקיר'' הזכיר חרדים בהקשר של נתב"ג הם פתאום נזכרו לפנות ליועץ המשפטי ולזעוק נגד התקנות. לצביעות שלכם יש שם 'הסתה'".

בכירים ב'יהדות התורה' הגיבו לתחקיר ואמרו הערב: "התחקיר המוטה נגד החרדים הנכנסים לארץ, נועד לשלול זכויות אדם בסיסיות של הציבור החרדי. זאת הכנת דעת קהל להכנסתו לגטאות סגורות כמו סגירת תח"צ בפורים בירושלים ויצירת סגרים לשכונות חרדיות. עכשיו נוספה עלילת דם, כאילו וועדת החריגים של המישטר החילוני, נותנת "הנחות" לחרדים ולא לחילונים. זהו עוד שלב בבניין ההסתה ההולך ונבנה בשיטתיות אנטישמית קלאסית".

לדבריהם, "בתחילה שכנעו את ההמון המוסת, כאילו החרדים מפיצי המגיפה, בכל כלי התשקורת. כעת העלילו כאילו וועדת החריגים מפלה חרדים לטובה. ביום הפורים המשולש נאמר: 'ארור המן אשר בקש לאבדי'. הנה האמת, למי שעוד אכפת לו לדעת:  וועדת חריגים היא כשלון אחד גדול, ולא חשוב לאיזה מגזר. סגירת השמים היא עוול ופשע חמור נגד כל האזרחים. מטרתה לכסות על הכשלון המחפיר של הכנסת אלפי מטיילים מאבו דאבי דרך דרום אמריקה ובעיקר ממזרח אירופה, ללא בדיקה כלל. רובם אינם חרדים. ללשכות חברי סיעת יהדות התורה, מגיעות זעקות שבר של משפחות חצויות משני עברי הים. אנו עמלים בשבועות האחרונים לנסות לביטול גזירות מלכות הרשעה, רק במקרים הומניטריים דחופים, ללא הבדל דת וגזע".

עוד הוסיפו: "הוועדה הכוללת פקידים בודדים ועלומים, קורסת ולא מצליחה להגיע לכל המקרים. סאת עובדה. תוהו ובוהו. המעט שאנו יכולים לעשות הוא לזעוק למען אותם מסכנים שחייבים לצאת או להיכנס לטיפול רפואי דחוף וכיו"ב. כמובן בכפוף לבדיקות קורונה ובידוד ביתי וללא סיכון בריאותי".

"מזמן קראנו לפתוח את השמיים לכל המחלימים והמחוסנים ולבדוק היטב את הנכנסים במעבדות קורונה המוצבות בנתב"ג ולסיים עם הפשע של הורדת מסך הברזל, נגד יהודים מחו"ל ואזרחי ישראל" תקפו הבכירים, והוסיפו לסיום: "אנו חוזרים וקוראים שוב, לפתוח את נתב"ג בפיקוח בריאותי, הפעם מסיבה נוספת: למנוע גזענות אנטישמיות והסתה נגד מגזרים חרדים ולסכסך את אזרחי ישראל אלו באלו". לשון התגובה ב'יהדות התורה'.

יו"ר ועדת החריגים, ‏שרת התחבורה מירי רגב הגיבה אף היא הערב בריאיון ל'פגוש את העיתונות' בערוץ 12 והתייחסה גם לתחקיר ששודר אמש: "ועדת החריגים מאוד מקצועית. יש אלפי חוזרים חילונים, בטופס הבקשה לא כתוב אם הוא חרדי או לא".

"זה חלק מקמפיין שקרי ומתוכנן נגד הימין והמחנה הלאומי שבאופן טבעי כולל את החרדים". כך טוען יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתגובה לפרסומים; "הקמפיין הזה מבוסס על עריכת דמוניזציה לחרדים ועל גבי זה בניית טענה שהימין נכנע להם. שיטה קבועה של השמאל לסכסך בין האוכלוסיות השונות בישראל ולגרוף על כך הון פוליטי".

לדברי ח"כ סמטוריץ': "אנשי ימין שמבטיחים ״לאחות את הקרעים בעם״ אבל רוכבים על הקמפיין השקרי הזה ומשתפים איתו פעולה רק כי הוא משרת אינטרס פוליטי רגעי שלהם, מזכירים לי דגים מתים שנסחפים עם הזרם העכור, ומוכיחים שהם לא מתאימים להנהגה שדורשת להיות דג חי ואמיץ ששוחה נגד הזרם".

גם אנשי תקשורת תקפו את התחקירים והפרסומים המרושעים. אחד מהם הוא כתב התעופה של 'כאן חדשות', שרון עידן, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏זכותכם לרגום אותי באבנים ולקרוא לי בשמות. אבל אני חי בנתב״ג. קיבלתי מיליון פניות מאנשים. משתדל לבדוק את כולן. פרוטקציות היו ויהיו. להמון סקטורים. יש חרדים רבים בטיסות החילוץ. ויש רבים שלא. רבים מאד. הנסיון לייצר כאן תמונה כאילו חרדים מתועדפים - בעיניי, במחילה, עוול גדול".

ערוץ 12 נמל התעופה בן גוריון נתב"ג הסתה נגד חרדים הסתה אנטי חרדית ועדת החריגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד