י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפוליטיקאים תוקפים

הח"כ נורה בגבו, נפצע ואושפז בבית החולים

חבר כנסת נפצע ואושפז ביום שישי במהלך מהומות של צעירי החברה הערבית באום אל פאחם. ח"כים שמאל תקפו את המשטרה

ח"כ יוסף ג'בארין בכנסת
ח"כ יוסף ג'בארין בכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

עשרות צעירים הפגינו ביום שישי באום אל פאחם נגד האלימות בחברה הערבית שלא זוכה לטיפול ממשלתי, כאשר בשלב מסויים ההפגנה יצאה משליטה, שוטרים ומפגינים נפצעו וביניהם גם חבר כנסת מ'הרשימה המשותפת'.

מדובר בחבר הכנסת יוסף ג'אברין, שעל פי התיעוד, רימון הלם פגע בגבו והוא נזקק לטיפול בבית החולים, שם הוא אושפז ושוחרר לאחר כמה שעות. גם ראש עיריית אום אל פאחם ד"ר סמיר מאחמיד נזקק גם הוא לטיפול רפואי.

ג׳אברין מסר עם שחרורו מבית החולים: "קיבלנו עוד תזכורת שהמשטרה מוכנה להשקיע אנרגיה רק בדיכוי אלים של מחאה ובהפצת שקרים גסים על מפגינים. במדינה מתוקנת השר לביטחון פנים ומפקד משטרת אום אל-פחם מתפטרים עוד הערב".

בעקבות האירוע תקפו חברי הכנסת את התנהלות המשטרה. יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד אמר: "אירועי ההפגנה באום אל פאחם לא יכולים להישאר ללא תגובה. אזרחים שיצאו להפגין נגד האלימות בחברה הערבית חוזרים פצועים, וביניהם גם חבר כנסת. משטרת ישראל פועלת בתנאים קשים, אבל זה לא מצדיק אלימות משטרתית״. לפיד הוסיף וקרא לחקור את אירועי ההפגנה "ולוודא שהם לא יחזרו על עצמם".

חברת הכנסת תמר זנדברג מ'מרצ' תקפה אף היא: "אום אל פאחם: מדוע שוב התוצאה של הפגנה נגד הפשע והאלימות היא פגיעה במפגינים, בהם ח"כ וראש העיר, במראות שלא היינו רואים בשום עיר יהודית? אם המשטרה היתה משקיעה את אותה אנרגיה נגד ארגוני הפשיעה במקום מול המפגינים, לא היה צורך בהפגנה מלכתחילה".

חבר הכנסת יאיר גולן 'מרצ' אמר בתגובה: "איני נוהג לצאת נגד משטרת ישראל. בסופו שתדבר המשטרה היא של כולנו וצריך לשמור איתה מחוץ לשיח הפוליטי, אבל מה שקרה אתמול באום אל פחם הוא פשוט בלתי סביר, בלתי נסבל ומקומם. מה שראינו אתמול זה לא שמירת הסדר הציבורי אלא אלימות משטרתית בוטה ומיותרת".

גם חבר הכנסת סמי אבו שחאדה תקף: "המשטרה שתוקפת באכזריות מפגינים למען החיים באום אל-פחם, שפצעה את חברי ח״כ יוסף ג׳בארין ואת ראש העיר סמיר מחאמיד, היא אותה משטרה שלא עושה כלום למיגור הפשיעה בחברה הערבית, ונמנעת באופן מכוון מאיסוף הנשק הלא חוקי״, לטענתו, ״זו לא טעות, זו מדיניות".

המשטרה מצידה הגיבה להפגנה ומסרה: "למרות ניסיונות חוזרים ונשנים במשך השבוע להידברות עם ראשי המפגינים, ביניהם ראש העיר, לא זכינו לשיתוף פעולה, דבר שהוביל להתפרעות אלימה".

חבר כנסת אום אל פאחם ח''כים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד