כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יוצא דופן

בעקבות הסגר: הדיפלומטים הרוסיים צעדו שעות ברגל

דיפלומטים רוסים נאלצו לעזוב את צפון קוריאה ברגל, תוך שהם דוחפים את מזוודותיהם על עגלת רכבת דחף, לאחר שקים ג'ונג און סגר את הגבול כדי להילחם בנגיף הקורונה

בעקבות הסגר: הדיפלומטים הרוסיים צעדו שעות ברגל
הדיפלומטים הרוסיים צילום: משרד החוץ הרוסי

קבוצה של דיפלומטים רוסים ובני משפחותיהם חזרו לרוסיה מצפון קוריאה על עגלת רכבת-דחף יד ביום חמישי בגלל נגיף הקורונה. כך פרסם משרד החוץ של רוסיה בפוסט פייסבוק.

המנהיג והדיקטטור של צפון קוריאה קים ג'ונג און סגר את גבולות המדינה כדי למנוע את כניסת נגיף הקורונה, כאשר מומחים מאמינים כי הוא יודע שמערכת הבריאות במדינה לא תוכל להתמודד עם התפרצות גדולה.

"מכיוון שהגבולות נסגרו במשך יותר משנה ותנועת הנוסעים הופסקה", אנשי צוות השגרירות הרוסית בצפון קוריאה ובני משפחתם יצאו ל"דרך ארוכה וקשה בכדי להגיע הביתה", כך פרסם משרד החוץ. הקבוצה מנתה שמונה אנשים ונסעה ברכבת במשך 32 שעות, ואחריה עוד שעתיים באוטובוס.

לאחר מכן הם עלו על עגלת רכבת ודחפו את עצמם כקילומטר מעבר לגבול לרוסיה. בתיעוד שפרסם המשרד נראה צוות השגרירות עם ילדיהם ומזוודותיהם על עגלה, כשהם מריעים כששני אנשים דוחפים אותה מעבר לגשר רכבת.

סוכנות הידיעות אינטרפקס הרוסית דיווחה ביום שישי בבוקר כי הקבוצה לקחה מאוחר יותר טיסה למוסקבה מהעיר ולדיווסטוק שבמזרח הרחוק הרוסי. העגלה המוצגת בסרטון, זכתה לפופולריות בשנות ה-1800, ומכונה גם עגלת יד, ומונעת על ידי נוסעים באמצעות מנוף מיוחד.

השגרירות פרסמה תמונות של ולדיסלב סורוקין דוחף את משפחתו ומזוודותיו לאורך פסי הרכבת, כשהוא לבוש בבגדים עבים מפני הקור. סורוקין נאלץ לדחוף את עגלת היד שחלקו היה מעל נהר טומן המפריד בין רוסיה לצפון קוריאה. צפון קוריאה ניתקה את מעט הקשרים שהיו לה עם העולם החיצון בשנת 2020 בניסיון למנוע את כניסת נגיף הקורונה.

מומחים מאמינים כי מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, עשה זאת מכיוון שהוא יודע שמערכת הבריאות במדינה תתקשה להתמודד עם הנגיף. נראה כי הטקטיקה עבדה, ולא היתה שום אינדיקציה לכך שהתרחשה התפרצות גדולה במדינה.

צפון קוריאה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד