ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרס רכוש ציבורי

אישה מואשמת לאחר שהציתה את עצמה במחנה פליטים

בת 26 שהציתה עצמה במחנה פליטים ביוון וגרמה לנזק, מואשמת בהרס רכוש ציבורי, בעודה בהיריון עם ילד רביעי. | עורכת דינה סיפרה כי העדות נגבתה ממנה בבית החולים בעודה מתייסרת מהכוויות

אישה מואשמת לאחר שהציתה את עצמה במחנה פליטים
הדלקה. אילוסטרציה צילום: pixabay

אישה אפגנית שהציתה עצמה במחנה פליטים בלסבוס, הואשמה בהצתה והרס רכוש ציבורי. האשה בת ה-26, ששמה לא פורסם, ספגה כוויות בידיים, ברגליים ובראשה לאחר האירוע ביום ראשון שעבר באי לסבוס ביוון.

האשה, אם לשלושה שמצפה לילדה הרביעי בשבוע הבא, מסרה עדות לתובע ממיטתה בבית החולים. היא הוציאה את שתי בנותיה ובנה, שמטופלים כעת על ידי אביהן, מחוץ לאוהל לפני שהדליקה אותו במחנה הארעי שהוקם לאחר שריפות שהרסו את מחנה הפליטים.

עורכת דינה, תרזה וולקאקי, אמרה ל'גרדיאן' כי "למרות שהיא סבלה מכאבים רבים בגלל כוויותיה והתקשתה לדבר, העדות בבית החולים נמשכה כשעתיים וחצי, היה ברור שהיא לחוצה ומתקשה לזכור, אך התובעת נקטה קו מחמיר מאוד וקבעה כי כעת היא תעמוד בפני אישומים פליליים, משפט ולא תוכל לנסוע מחוץ ליוון".

האישה הואשמה גם בסכנת חייהם של אחרים במחנה. ה'דיילי מייל' הבריטי דיווח, כי האישה הציתה את עצמה לאחר שגילתה שהיא לא יכולה לנסוע לגרמניה עם פליטים אחרים שקיבלו מקלט בשל היותה בשלב האחרון של הריונה. היא שכנה במחנה אוהלים, בעקבות סדרת שריפות במחנה קבוע ביוון בשנה שעברה, שריפה שהותירה יותר מ-12,000 מבקשי מקלט ללא קורת גג בספטמבר האחרון.

סטליוס פטסאס, דובר ממשלת יוון, אמר בעבר לעיתונאים באתונה: "המחנה נשרף על ידי פליטים ומהגרים שרצו לסחוט את הממשלה בכדי להעבירם מהאי במהירות למקום קבע".

יוון הצתה נזקי רכוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד