י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ממשל ביידן

פקיד במשרד החוץ האמריקני: "רעיונות יהודיים מרעילים אנשים"

פקיד במשרד החוץ האמריקני מקדם מסרים ותכנים אנטישמים חמורים נגד יהודים בבלוג האישי שלו כגון: "רעיונות יהודיים מרעילים אנשים" | למשרד החוץ אין עילה חוקית ודרך לפטר אותו ממשרתו ולדברי דובר המשרד "כמחלקה, אנו מאמצים ומתמודדים עם גיוון של דעות"

פקיד במשרד החוץ האמריקני: "רעיונות יהודיים מרעילים אנשים"
עובד במשרד צילום: pixabay

 

פריץ ברגרן מתפקד כעובד מחלקת המדינה האמריקנית מאז 2009, ובמקביל מקדם בבלוג האישי שלו תכנים לאומניים ואנטישמיים לבנים קיצוניים, העובד תוקף יהודים ומקדם לאומיות נוצרית לבנה.

"המשיח (אותו האיש) בא להציל את העולם כולו מהיהודים, מייסדי הדת המקורית נגד הנוצרים, הם זרע הנחש הצפעונים האלה", כתב ברגרן ב-4 באוקטובר 2020, בפוסט אחר שכותרתו "יהודים הם לא העם הנבחר של אלוקים, יהודים הוא אנטי-ישו". בהמשך הפוסט הוא כותב, "רעיונות יהודיים מרעילים אנשים", כך דווח אתר 'פוליטיקו'. "הם רצחו את המשיח", נפתח הפוסט, "איך הם יכולים להיות נבחרים של אלוקים?"

ברגרן תומך ברעיון, המקובל בקרב הימין הקיצוני, כי אנשים לבנים נמצאים בסיכון לחיסולם באמצעות שינוי דמוגרפי ורדיפה מאורגנת. עוד דווח 'פוליטיקו' כי ברגרן עובד ביחידה של משרד החוץ המטפלת באשרות מהגרים מיוחדות לאפגנים. הוא עובד בשירות החוץ מאז 2009.

לברגרן יש דוקטורט מאוניברסיטת מיאמי. שמו מופיע באתר האוניברסיטה, דבר המצביע על כך שהוא סיים עבודת דוקטורט בשנת 2001 על ג'רארדו מצ'אדו, דיקטטור קובני בתחילת המאה ה-20.

אז איך הוא עובד במשרד החוץ עם כאלה דעות. דובר משרד החוץ סירב לומר האם דבריו הובילו לצעדים משמעתיים מכל סוג שהוא. "לא נגיב לענייני כוח אדם פנימי מעבר לכך שהדברים הם דעות אישיות ואינן מייצגות את אלה של משרד החוץ", אמר הדובר. "כמחלקה אנו מאמצים ומתמודדים עם גיוון של דעות".

האפשרויות של משרד החוץ להתייחס לפרסומים המקוונים של ברגרן עשויות להיות מוגבלות. אתר 'פוליטיקו' מדווח כי לדברי עו"ד לשעבר של משרד החוץ, אם ברגרן יכול להוכיח שהוא מעולם לא השתמש בזמן שעות העבודה בציוד ממשלתי של ארה"ב בכדי לכתוב את דבריו, זה עלול ליפול 'באזור אפור' מבחינת האם או כיצד המחלקה יכולה להטיל עליו משמעת, מסתבר שברגרן לא מזדהה כפקיד משרד החוץ בבלוג שלו, כך שאין ממש עילה לפטרו לפי חוקי ארה"ב.

משרד החוץ האמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד