י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מודה לממשל ביידן

אשתו של העיתונאי שנרצח מאיימת על סעודיה: "הם עוד יתחרטו"

הנאן אל אטר, אישה מצרית, סיפרה כי התחתנה עם העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י חודשים לפני שנהרג, | בראיון לאתר DW אמרה כי "הסעודים יתחרטו על מה שהם עשו לבעלי"

אשתו של העיתונאי שנרצח מאיימת על סעודיה: "הם עוד יתחרטו"
מוחמד בן סלמאן צילום: משרד החוץ הרוסי

אישה מצרית העונה לשם הנאן אל אטר אמרה כי היא רעייתו של העיתונאי הסעודי הנרצח ג'מאל חשוקג'י, לאחר שה-CIA פרסם דו"ח שטוען כי נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן הורה באופן אישי להביא למותו של ג'מאל חשוקג'י באוקטובר 2018.

נזכיר כי ג'מאל חשוקג'י היה עיתונאי סעודי שהיה מבקר את המשטר באופן קבוע בטורי דעה ב'וושינגטון פוסט', והוא מצא את מותו בקונסוליה הסעודית באיסטנבול באוקטובר 2018, לאחר שהגיע לשם לקבל מסמכים שהיה זקוק לצורך נישואין, גופתו מעולם לא נמצאה.

אל אטר סיפרה לאתר DW כי היא "הרוסה" על הגילויים בדו"ח, ואמרה כי "בעלה אינו מסוכן מספיק בכדי שהוא צריך להילכד ולהירצח, אני בטוחה שאם הם יודעים את האמת על ג'מאל, ומותר לי לומר את המסר שלו ואת האמת שלו, הם באמת יתחרטו על מה שעשו לבעלי" הוסיפה.

אל אטר הודתה גם לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולסגנית הנשיא קמלה האריס על שהטילו אחריות על נסיך הכתר הסעודי על מותו של חשוקג'י "הם עמדו במילה שלהם לזכויות אדם, הם היו שקופים ועזרו לאמת לצאת, מה שעודד אותי עכשיו, כי אני חופשיה לדבר עכשיו, כי לא היה לי את החופש הזה שנתיים" אמרה.

אשתו של חשוקג'י ביקשה לאחרונה מקלט בארצות הברית לאחר ששוחררה ממעצר בית באיחוד האמירויות הערביות. היא אמרה שהיא עכשיו "עומדת זקופה כדי להעביר את המסר של בעלה". היא הוסיפה כי "הוא לא נמסר עד עכשיו. הוא הוחמץ באמצע כל הקיטוב הזה ושימוש לרעה בטרגדיה שלו" אמרה.

היא אמרה גם כי היא מקווה שמותו של חשוקג'י ישמש למעקב אחרי הפרות זכויות האדם נגד עיתונאים בערב הסעודית. "אני מקווה שכולם ילמדו מהטרגדיה של ג'מאל חשוקג'י וזה יביא להפסקת המעשים הללו, את הפשע הזה נגד בני אדם, נגד עיתונאים", אמרה. "עיתונאים, הם עושים את עבודתם כדי להעביר את האמת על אנשים ולעזור לאנשים להשיג חיים טובים יותר, אסור לענות אותם," הוסיפה. "אסור להרוג אותם, אסור למנוע מהם לומר את האמת. ואת זה אני מצפה מהנשיא ביידן וסגניתו, גב' האריס".

אל אטר התחתנה עם חשוקג'י בטקס דתי בוושינגטון הבירה ביוני 2018, כמה חודשים לפני שנהרג. הנישואין לא נרשמו רשמית ונראה כי חשוקג'י הסתיר את הנישואין בפני ארוסתו הטורקית האטיס צ'נגיז. אל אטר אומרת שהיא מנסה כעת לקבל הכרה רשמית של תעודת הנישואין בארה"ב, מנגד, האטיס צ'נגיז, ארוסתו הטורקיה מטילה ספק באמינות הנישואין הללו.

וושינגטון פוסט, שעבורם חשוקג'י עבד, דיווח כי אל אטר הראתה הודעות טקסט לעיתונאים שלהן בין חשוקג'י לאל אטר, וכן תמונות של טקס החתונה האסלאמית.

סעודיה ג'ו ביידן מוחמד בן סלמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד