י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עסקה חשאית

עלילות דובאי והכוחות המיוחדים של הודו: הנסיכה תמורת סוחר הנשק

כוחות מיוחדים הודים 'חטפו' את לטיפה, הנסיכה של דובאי, מיאכטה והחזירו אותה לאביה בעסקת חילופי אסירים חשאית בתמורה לסוחר נשק בריטי מבוקש בהודו | הסוחר שהיה מעורב בשערוריית שוחד עולמית, שימש כחלק מעסקת שבויים שהחזירה את הנסיכה | היא נתפסה על ידי כוחות מיוחדים הודיים ונלקחה חזרה לדובאי שם היא נותרה כ"בת ערובה" של אביה המיליארדר

עלילות דובאי והכוחות המיוחדים של הודו: הנסיכה תמורת סוחר הנשק
אילוסטרציה צילום: pixabay

סוחר הנשק כריסטיאן מישל הוסגר להודו מדובאי שבועות ספורים לאחר שלטיפה - בתו של שליט דובאי שייח' מוחמד נתפסה על ידי כוחות מיוחדים הודיים מול חופי גואה במרץ 2018.

לטיפה הנסיכה ניסתה לאורך השנים לברוח מממלכתו של אביה כמה פעמים, לאחר שמאסה ב'אורח חיים של נסיכה'. היא ניסתה לברוח מדובאי בשנת 2002 ובשנת 2018, היא סיפרה שהיא מוחזקת כעת 'בשבי' על ידי אביה ואיימו עליה בירי אם היא לא תשתף פעולה.

גם אחותה שמסה ניסתה להימלט מדובאי כשהייתה בת 19 בשנת 2000 מכיוון שהיא כעסה שאביה לא הרשה לה ללמוד באוניברסיטה, והוא לא אהב את כל נושא זכויות האדם בדובאי, היא נלכדה בידי גברים שעבדו אצל אביה באנגליה וחזרה לדובאי.

השייח' הכחיש את כל הטענות על ההתעללות בבתו, שהיא אחת משלושים ילדים שיש לו משש נשים.

במקביל, האו"ם כבר עכשיו באופן רשמי מקשר את הסגרתה לידי אביה להסגרתו של סוחר נשק אחר לידי הודו.

סוחר הנשק מישל, מואשם בלקיחת שוחד של כ-60 מיליון דולר על עסקה למכור מסוקים מתוצרת בריטניה להודו והאו"ם כאמור, קורא לשחרורו.

מישל מואשם גם במתן שוחד וקשירת קשר לעבירה פלילית עם גורמים הודים בכדי לזכות בחוזה מטעם יצרנית המסוקים הבריטית 'אוגוסטה ווסטלנד' עבור 12 מסוקים ב-2010. צי המסוקים החדש היה אמור לשמש את נשיא הודו ושרי ממשלה אחרים.

לפי החשד, מישל בן ה-56 קיבל מקדמה של 41 מיליון ליש"ט על הבטחת העסקה. פוליטיקאים הודים בכירים היו מעורבים בשערוריית השוחד. מאז הסגרתו התלונן מישל שהוא עונה על ידי חקירות חוזרות ונשנות. הוא פנה לראש הממשלה בוריס ג'ונסון ולשר החוץ דומיניק ראב בבקשה לעזרה בשחרורו.

ה"דיילי מייל" מדווח כי מישל התגורר בדובאי ושימש כיועץ עבור חברת בת של 'אוגוסטה ווסטלנד'. בשנת 2010 ביצע משרד ההגנה ההודי עסקה של 500 מיליון ליש"ט על 12 מסוקים שישמשו את הנשיא ואנשי VIP אחרים.

אך שלוש שנים מאוחר יותר הוגשו כתבי אישום בשחיתות נגד חברת האם האיטלקית של 'אוגוסטה ווסטלנד', מישל נקרא לחקירה אך מעולם לא הואשם, והוא נוקה מחשד לשחיתות על ידי בתי המשפט האיטלקיים בשנת 2014. אך את ההודים זה לא סיפק, והם ניסו מאז לעצור אותו.

לטיפה דיברה על לכידתה המפחידה בשנת 2018 בסדרת סרטונים שהוקלטו בחשאי והושגו על ידי MailOnline ו-BBC Panorama. בתו של השליט בת ה-35 סיפרה כיצד הוצמדה לקרקע והוצאה מהיאכטה שניסתה לקחת אותה לחיים חדשים הרחק מדובאי.

מאוחר יותר סוממה לטיפה והוטסה חזרה לדובאי בהוראת אביה שייח' מוחמד אל מקטום. היא מוחזקת בווילה שהפכה לכלא כבר כמעט שלוש שנים, קמפיינים בבריטניה של עיתונאים קוראים לשחרורה.

ה"דיילי מייל" מדווח כי פרסום דו"ח האו"ם יגביר את הלחץ על רשויות דובאי לפעול בעניין לטיפה. למרות שביקשו מהם "הוכחת חיים" הם סירבו לומר מה קרה לנסיכה הבורחת ופשוט אומרים שהיא "מטופלת במשפחתה".

הודו מעולם לא הגיבה על תפקידה בתפיסת לטיפה. ההודים התעלמו מהתחינות שלה לפיה היא מבקשת מקלט מדיני והיא נלקחת בכוח. חצי שנה לאחר האירוע מישל, שהתגורר בדובאי, הוסגר להודו. בקשת הסגרה קודמת של הודו נדחתה על ידי בתי המשפט בדובאי לאחר שהרשויות בהודו לא הצליחו להביא שום ראיה 'רצינית' לשחיתות. אך כשהשליט רצה להחזיר את ביתו בכוח, נושא "הראיות" לא היווה שום בעיה.

 

הודו דובאי נסיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד