י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שלישי במספר

66% יעילות: ארה"ב אישרה את חיסון הקורונה של ג'ונסון & ג'ונסון

המאבק הנגיף: הרגולטורים האמריקניים אישרו את חיסון הקורונה שפיתחה החברה מניו ג'רזי, ג'ונסון & ג'ונסון  | נשיא ארה"ב בירך ואמר כי זו 'התפתחות מעודדת'. במקביל מנסה החברה להיכנס לשווקים באירופה ולהגיע לייצור מיליארד מנות בשנה | החיסון, בשונה ממקביליו יינתן במנה 1

66% יעילות: ארה"ב אישרה את חיסון הקורונה של ג'ונסון & ג'ונסון
בדיקות קורונה. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

חיסון הקורונה ג'ונסון & ג'ונסון קיבל אישור על ידי הרגולטורים האמריקניים, מה שהופך אותו לחיסון השלישי הזמין במדינה אחרי פייזר ומודרנה, מינהל המזון והתרופות האמריקני ה-FSA אישר את חיסון הנגיף שמגיע בזריקה אחת בלבד לשימוש חירום במוצאי שבת.

"האישור לחיסון הזה מרחיב את זמינות החיסונים, שיטת המניעה הרפואית הטובה ביותר עבור הקורונה, כדי לסייע לנו במאבק נגד מגיפה זו, שגבתה למעלה מחצי מיליון נפשות בארצות הברית", כך אמר בכיר במנהל התרופות.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך על הידיעה וכינה אותה "התפתחות מעודדת", אך הזהיר אנשים כי "איננו יכ

ולים להזניח את הזהירות עכשיו". הנשיא הוסיף כי "הדברים עדיין עשויים להחמיר שוב עם התפשטות גרסאות חדשות".

החברה שבסיסה בניו ג'רזי מתכננת למסור כ-20 מיליון מנות עד סוף מרץ למרכזי הרפואיים, עם תכנון ל-100 מיליון מנות במחצית הראשונה של השנה.

החיסון של ג'ונסון & ג'ונסון פשוט יותר מהאחרים שכן הוא דורש זריקה אחת בלבד. ניסויים קליניים גלובליים הראו כי הוא יעיל ב-66% במניעת גרסאות שונות של נגיף הקורונה ו-85% יעיל בהגנה על אנשים מפני התפתחות זיהומים חמורים.

המרכז לבקרת מחלות דיווח ביום שבת כי קרוב ל-50 מיליון בני אדם בארה"ב קיבלו עד כה לפחות זריקה אחת של חיסון נגד קורונה, כמעט 512,000 בני אדם מתו בארצות הברית, יותר מכל מדינה אחרת, אם כי בלגיה סבלה הכי הרבה מקרי מוות לנפש.

ג'ונסון & ג'ונסון מבקשת גם אישור לשימוש חירום בחיסון שלה באירופה ומארגון הבריאות העולמי. החברה שואפת לייצר כמיליארד מנות ברחבי העולם עד סוף השנה לכל העולם.

חיסון לקורונה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד