י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנציב לא יתערב

עו"ד התלונן: קצין כלא אותי בתחנת המשטרה

עו"ד שהגיע לייצג חשוד בתחנת המשטרה, עוכב ונכלא על ידי קצין - כך עולה מתלונה שהגיעה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות | הנציב החליט שלא לבדוק את התלונה כיוון שהיא מנוהלת על ידי הפרקליטות בבית המשפט

עו"ד התלונן: קצין כלא אותי בתחנת המשטרה
השופט בדימוס דוד רוזן צילום: מוטי קמחי, פלאש 90

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס, דוד רוזן, החליט שלא להתערב בתלונה שהגיש עו"ד אודות קצין משטרה שעיכב וכלא אותו במהלך עבודתו בתחנת המשטרה, אך יחד עם זאת, מתח הנציב ביקורת על התנהלות הפרקליטות המנהלת את התיק בבית המשפט.

"עיכובו של כל אדם, יש בו כדי לפגוע בחופש התנועה, בזכותו החוקתית לחירות, ובמשתמע, בכבודו של המעוכב", כתב הנציב, "הדברים מקבלים יתר עוצמה, כאמור, משמדובר בעורך דין העושה בתפקידו המקצועי לשמירת זכויות לקוחו הנמצא במעצר".

מדובר בעו"ד, שהתלונן בנציבות על כך שבעת שעשה את תפקידו כסניגור, נכלא ועוכב על ידי קצין משטרה בתחנת המשטרה. הפרקליטות טענה בתגובה כי הנושא נדון בבית המשפט ואופן ניהול המשפט קשור לליבת שיקול דעתה. הנציב רוזן ציין כי נוכח התייחסותו הסדורה והנכבדת של פרקליט המחוז, הוא מצא, שלא נכון להתערב בנושא.

עם זאת, הנציב מצא להוסיף מספר דברים: "מוסכם על הכל, כי על הפרקליטות לוודא ולהקפיד על קיום חובת הנאמנות שהינה חבה לגוף הציבורי אותו היא מייצגת. יחד עם זאת, הפרקליטות אינה כמו מייצג אחר בערכאות. על הפרקליטות, מתוקף כוחה כבאת כוח היועץ המשפטי לממשלה ומייצגת רשויות המדינה, מוטלת החובה לבחון האירוע המשפטי הבא לפניה אף "במבט על", תוך ראייה כוללת, כשהיא גוזרת על עצמה סייגים ומידתיות בניהול המשפט".

"הפרקליטות", מוסיף הנציב, "כמי שמופקדת כנאמן הציבור על ייצוג המדינה בערכאות, מחויבת, כל העת, להקפיד על שמירת אינטרס הציבור בקיום שלטון החוק במדינה. שומה על הפרקליטות לפעול בשקיפות, הגינות מירבית וביעילות, תוך חתירה מתמדת לגילוי האמת כולה בשלמותה".

בהתאם לסמכותו בחוק, המליץ הנציב לפני מ"מ פרקליט המדינה לבחון הנושא בכללותו ולשקול עיגון הנחיה לדפוס התנהלותו של מייצג המדינה הנקלע, כאמור, לתוך כף הקלע.

דוד רוזן פרקליטות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד