י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שערורית המשט: כשרות למחללי שבת

בעוד התקשורת עסוקה בנזקי ההשתלטות על המשט תומכי הטרור, מתכננת הרבנות להעניק כשרות לספינות תענוגות מחללות שבת • הרבנות בתגובה: "הם מילא מחללים שבת" • כל הפרטים

שערורית המשט: כשרות למחללי שבת

על שולחן הדיונים במועצת הרבנות לכשרות ארצית עלתה בימים האחרונים השאלה האם להחזיר את תעודות הכשרות לאוניות ישראליות שמוציאות את תושבי ישראל לשיט תיירותי ועוברות על חילול השבת או להשאיר את המצב הקיים ובכך לגרום לאלפי אנשים חלקם שומרי תורה ומצוות לאכול ללא כשרות.

לפני שבוע וחצי דנה הרבנות לכשרות בנושא, גורמים בכירים מתוך הרבנות אומרים כי יש סיכוי גדול כי הכשרות תינתן בסופם של הדיונים זאת למרות ההתחבטות בעניין.

כבר למעלה משנתיים בהם נמצאות בעלי חברות השיט במצב בו הרבנות הראשית לא מעניקה להן כשרות, זאת עקב חילולי השבת שעוברות במסגרת הנופשים, בעבר שקלו ברבנות להעניק לחברות אלו כשרות חלקית שתוענק להן מידי יום ראשון ותלקח מהן בימי חמישי זאת כדי למנוע מתן כשרויות בעת חילול השבת עצמה.

באותה תקופה פנו עשרות בתי עסק לרבנות הראשית בטענה כי גם הם מסכימים לקבל תעודת כשרות חלקית באותה מתכונת, שתינתן בתחילת השבוע ויפוג תוקפה בסוף השבוע.

בין העסקים הגדולים שביקשו את התעודה החלקית היה זה 'קניון שבעת הכוכבים' שמחלל שבת, הרבנות אישרה את העניין אך לאחר תקופה הוסרה הכשרות מכל בעלי העסק להם ניתנו התעודה באותה מתכונת.

גורם בכיר ברבנות מסביר כי אחד משיקולי הרבנות למתן אותן תעודות היא היות והייתה חברת שיט מסוימת שפרסמה לציבור כי האוכל באוניה הוא כשר למרות שכלל לא היה בידיה תעודת כשרות. ברבנות הבינו כי החברה המדוברת היא לא היחידה ולכן ניסו לחסוך את המכשול שעושות החברות לציבור הרחב.

לאחרונה הוחלט ברבנות לשקול את הנושא שוב למרות חילולי השבת היות ויש רבים מהנוסעים באותן חברות שיט שנכשלים באכילת אוכל שאינו כשר בעקבות אי מתן התעודות.

ראש אגף הכשרות הארצי, הרב יעקב סבג אומר בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' כי "גם אם הרבנות תחליט לתת את הכשרות לאותן חברות שמוציאות את הספינות הללו, היא לא זאת שתתן את התעודה בפועל, אלא נציגי הרבנות רק ייתנו יד לעניין".

עוד אמר הרב סבג, כי באם הרבנות תתן יד להשגת תעודות הכשרות לאוניות השיט זה רק בתנאי כי התעודות ישמשו לימי חול בלבד ולא לשבת עצמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד