י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אופטימיות זהירה

מפת הנתונים המלאה: כמה מחוסנים ומחלימים יש במגזר החרדי

על פי נתונים שאסף הפרופסור ערן סגל ממכון ויצמן למדע ‏אחוז האנשים מעל גיל 16 שהתחסנו או החלימו במגזר הכללי עומד על כ-85% | בנוסף מציין סגל את כמות המתחסנים המרשימה ומתי נוכל לשוב לשגרה רגועה יותר | וגם: כמה מחלימים ומחוסנים יש במגזר החרדי ובמגזר הערבי

מפת הנתונים המלאה: כמה מחוסנים ומחלימים יש במגזר החרדי
אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן פלאש 90

הפרופסור ערן סגל ממכון ויצמן למדע המפרסם את נתוני את התחלואה בנגיף קורונה באופן עקבי בשנה האחרונה, פרסם בחשבון הטוויטר שלו סקירה על המצב הנתון כרגע במלחמה שלנו מול נגיף קורונה, עם השלמת שנה להתפרצותו.

בראשית דבריו ציין סגל מחקר חדש של אמ״ן שמצא ש"החיסון מוריד את הסיכוי להידבק ב-88% (76-94%). מה שחדש ומשכנע זה שימוש בבדיקות סקר בקרב עובדי בתי אבות, 8300 מחוסנים ו-2600 לא מחוסנים, שנדגמים בשגרה ללא קשר לתסמינים, לכן יש כאן פחות הטיות", הסביר הפרוספוסר.

עוד הוסיף והדגיש: "‏התוצאה הזו מאד משמעותית, ועקבית עם תוצאות אחרות שפורסמו גם בבדיקות של צוותי רפואה וגם של כללית ‎שנערך על ידי הפרופסור רן בליצר".

"בקירוב ראשון וגס, כשחצי מהאוכלוסייה תגיע לשבוע אחרי מנה 2 (עוד כ-3 שבועות), מקדם ההדבקה יהיה כמעט חצי עבור אותה פתיחה של המשק ללא חיסונים" הוסיף סגל וקרא לציבור: "בקיצור, לכו להתחסן, כולל הצעירים".

סגל הוסיף לציין את אחוז האנשים מעל גיל 16 שהתחסנו או החלימו בכל מגזר על פי הנתונים שהציג סגל במגזר כללי: 85%, במגזר חרדי: 70% ובמגזר ערבי: 60%.

עם זאת סייג הפרופסור: "‏צריך לזכור שהמספרים המרשימים של יעילות החיסון נמדדו תחת ההתנהלות הנוכחית, כלומר בתנאים של מסכות וריחוק חברתי. במילים אחרות, יעילות החיסון שנמדדה היא סכום ההגנה הביולוגית של החיסון וההגנה שנובעת מהתנהגות הציבור. אם ההתנהגות תשתנה סביר שהיעילות תרד, אולי אפילו משמעותית".

"הכוונה היא לא ליעילות שנמדדת כיחס בין תחלואה במתחסנים לזו בלא מתחסנים, אלא לסיכוי של אדם מחוסן לחלות. המספרים המוחלטים של מספר המתחסנים שחלו קטנים יחסית, ואלו נמדדו תחת תנאי מסכות וריחוק חברתי. המספר הזה עשוי לעלות בתנאים אחרים, ובסוף זה מה שחשוב" הבהיר סגל לסיום.

מגזר חרדי מגזר ערבי מגזר ציבורי פרופ' ערן סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד