י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא מה שחשבתם

חוקרים: החיסון הרוסי יעיל נגד זני הקורונה החדשים

חוקרים טוענים כי החיסון הרוסי 'ספוטניק 5' פועל היטב נגד גרסאות הנגיף של בריטניה ודרום אפריקה. פוטין עורר ביקורת על כך שהצהיר כי החיסון בטוח ויעיל באוגוסט האחרון, למרות שהניסויים עדיין לא הסתיימו

חוקרים: החיסון הרוסי יעיל נגד זני הקורונה החדשים
ספוטניק 5 צילום: wikipedia

חוקרים טוענים כי חיסון 'ספוטניק 5' מרוסיה מראה סימנים חזקים של אפקטיביות ומאד יעיל נגד מוטציות חדשות של קורונה. החוקרים הודיעו כי "תוצאות הבדיקות ברוסיה לבדיקת יעילות החיסון, צפויות להראות השפעה חיובית על ההגנה מפני זני הנגיף בבריטניה ודרום אפריקה, ויפורסמו בקרוב".

דניס לוגונוב, סגן מנהל המרכז שפיתח את החיסון ולקח חלק במחקר שנערך לאחרונה ברוסיה, אמר כי החיסון ספוטניק 5 פועל היטב נגד מוטציות חדשות של נגיף הקורונה כולל של בריטניה ודרום אפריקה.

בחודש שעבר הורה ולדימיר פוטין לבחון עד 15 במרץ את החיסונים המיוצרים ברוסיה בנוגע ליעילות כנגד גרסאות חדשות המתפשטות באזורים שונים בעולם. בנוסף לסוריה שקיבלה את החיסון במסגרת ההסכם עם ישראל שהחזיר את הצעירה הישראלית שנכנסה לסוריה, גם מדינות כמו מקסיקו, פרגוואי וונצואלה קיבלו את החיסון.

ולדימיר פוטין עצמו סירב לקבל את החיסון ספוטניק 5 נגד קורונה, ואמר ב-12 לפברואר רק שהוא "יכול לקבל את החיסון מאוחר יותר השנה" והוסיף כי הוא "לא מחפש לעשות פוזה מול המצלמות".

כזכור פוטין עורר ביקורת על כך שהצהיר כי החיסון בטוח ויעיל באוגוסט האחרון, למרות שהניסויים עדיין לא הסתיימו, אך התוצאות שפורסמו בתחילת החודש הראו שהוא יעיל ב-92 אחוז. נכון לעכשיו, כל מי שמעוניין לפגוש את פוטין באופן אישי צריך להיות בסגר של שבועיים לפני כן, כך על פי התקשורת הרוסית.

ולדימיר פוטין ספוטניק 5 קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד