י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זריקה אחת, 90% יעילות

אנגליה: יותר מ-20 מיליון קיבלו את החיסון הראשון

יותר מ-20 מיליון קיבלו חיסון ראשון באנגליה, כך הודיעה הממשלה הבריטית | מחקרים חדשים מלמדים כי זריקה אחת בלבד מעניקה הגנה של 90 אחוז | הנסיך מעודד אזרחים להתחסן

אנגליה: יותר מ-20 מיליון קיבלו את החיסון הראשון
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לאחר שלמעלה מ-20 מיליון אנשים בבריטניה קיבלו את החיסון הראשון שלהם נגד קורונה, מפרסמת בריטניה כי ממצאים חדשים חושפים, שזריקת חיסון אחת בלבד מפחיתה את הסיכון לאשפוז ביותר מ-90 אחוזים.

פקידי בריאות הציבור אמרו לשרים שהתוצאות המדהימות חלות הן על חיסון פייזר, והן על אוקספורד-אסטרה-זנקה, כאשר החיסון הבריטי מתגלה כיעיל יותר.

שר הבריאות, מאט הנקוק, אמר כי חיסון של יותר מ-20 מיליון בני אדם כנגד נגיף הקורונה ברחבי בריטניה הוא "הישג מפואר למדינה". בסרטון בטוויטר שלו אמר הנקוק: "אני שמח מאוד שמעל 20 מיליון איש חוסנו כעת ברחבי בריטניה - זה בהחלט פנטסטי". השר הוסיף: "אני רוצה להודות לכל אדם שהגיע לקבל את הזריקה, מכיוון שאנו יודעים בביטחון הולך וגובר שהזריקה מגנה על המתחסנים, היא מגנה על הקהילה שלכם וזה גם הדרך לצאת מהנגיף לכולנו".

אתמול הנסיך ויליאם עודד את הבריטים להתעלם מתיאוריות קונספירציה בנוגע לסכנות כביכול של החיסון, והזהיר מפני "שמועות ומידע מוטעה" ברשתות החברתיות. הדוכס מקיימברידג' פרסם את הדברים במהלך שיחת וידיאו עם אשתו, כך דווח ה"דיילי מייל". דבריו של הדוכס מקיימברידג' על חיסונים באים לאחר שהמלכה אמרה בשבוע שעבר שזה "אנוכי לסרב לזריקה".

וויליאם וקייט שוחחו עם אם לשניים הסובלת מסוכרת שאמרה כי היא מודאגת מהחיסון שלה לאחר שקראה "פוסטים ברשתות החברתיות" בשיחת וידיאו אמר לה הדוכס: "קתרין ואני איננו מומחים רפואיים בשום אופן, אך אם זו נחמה כלשהי, אנו יכולים לתמוך בלב שלם בחיסונים. זה ממש ממש חשוב, דיברנו עם הרבה אנשים על זה, והתוצאות נהדרות".

מקרי המוות בבריטניה בקרב מעל גיל 75 ירדו ב-40 אחוזים, מספר הגברים מעל גיל 85 שנמצאים בטיפול נמרץ עם קורונה ירד קרוב לאפס.

בריטניה אסטרהזניקה קורונה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד