י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתגובה לחיסולים

חשש: איראן מתכננת פיגועים נוספים נגד ישראלים

גורמי ביטחון ישראלים מזהירים כי התקיפה האיראנית לפני יומיים על ספינתו של איש העסקים הישראלי, אינה מאורע חד-פעמי ולפיהם קיים חשש כבד שהאיראנים ינסו לפגוע בנכסים נוספים הקשורים לישראל ולארה"ב בתקופה הקרובה

חשש: איראן מתכננת פיגועים נוספים נגד ישראלים
ספינה עולה באש-ארכיון צילום: צילום מסך

לפני יומיים נפגעה ספינה ישראלית במפרץ עומאן, היום האיראנים אינם מכחישים את מעורבותם ולפי הדיווחים האחראים לפיגוע הם משמרות המהפכה האיראניים, שביקשו לנקום את חיסול קאסם סולימאני. אמיר בוחבוט מדווח באתר וואלה, כי גורמים ביטחוניים מזהירים מפני התקפות בים האדום ובמפרץ הפרסי.

האיראנים רוצים מאד לנקום את חיסולם של הבכירים האיראנים קאסם סולימאני מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, וחיסולו של מוחסן פחריזאדה, המדען הראשי של תוכנית האטום האיראנית, איראן לא תסתפק בתקיפת הספינה שלא הביאה לפגיעה בנפש ומתכננת התקפות נוספות.

עוד דווח בוואלה, כי הפיגוע נגד האוניה שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר, לא הפתיעה גורמים במערכת הביטחון. "מי שפגע באוניה בבעלות ישראלית לא התכוון להטביע אותה אלא לאותת לישראל על הכוונות בעתיד. זו עבודה של מקצוענים", אמר אחד מהם. לדברי הגורמים, יש התראות על פיגועים איראניים בים האדום ובמפרץ הפרסי נגד כלי שיט של ישראל שמטרתם לפגוע באינטרסים ישראליים. "זה ממש לא סוף פסוק", אמר גורם ביטחוני בכיר, "ישראל לא יכולה להבליג על האירוע. מדובר בפעולה חמורה מאוד".

כזכור איש העסקים הישראלי רמי אונגר הבעלים של האוניה שנפגעה מהפיצוץ במפרץ עומאן ביום חמישי בלילה, אמר ל"כאן חדשות" כי הפיצוץ התרחש מדרום למיצרי הורמוז, מול עומאן. הנזק הוא שני חורים בקוטר של כמטר וחצי, לדברי אונגר, אין פגיעה במנוע, ואין נפגעים בקרב אנשי הצוות. האוניה חזרה צפונה והגיע חזרה לנמל באיחוד האמירויות לצורך בדיקת מצבה. "אין לנו מושג האם מדובר באירוע כחלק מהמתיחות בין איראן לארה"ב והאם זה קשור לכך שהבעלים של האוניה הוא ישראלי" אמר אונגר.

ב-2019 אירעה שורה של פיצוצים בכלי שיט באזור מפרץ עומאן. צבא ארה"ב טען אז כי איראן אחראית למעשים, וזאת בעקבות המתיחות שגאתה אז בין ארה"ב בכהונת טראמפ לבין איראן. טהרן הכחישה את ההאשמות.

רועי קייס מומחה לעולם הערבי בכאן 11 מציין כי "‏לאור האמירה המפורשת של ישראל שאיראן עומדת מאחורי פיצוץ הספינה במפרץ עומאן, לא נראה שיש אפשרות שלא תהיה תגובה, מהמר על פיצוץ מסתורי באיזה נמל או משהו בסגנון".

איראן קאסם סולימאני מוחסן פחריזאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד