י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בָּרוּךְ מָרְדְּכַי הַיְּהוּדִי

בן 94: אחד מאחרוני העדים במשפט אייכמן נפטר

מבוגרי 'קול תורה' ומתלמידיו של רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל | הלך לעולמו בגיל 94, ניצול השואה ר' ברוך מרדכי אנסבכר ז"ל, מאחרוני העדים במשפטו של אדולף אייכמן 

בן 94: אחד מאחרוני העדים במשפט אייכמן נפטר
ברוך מרדכי אנסבכר ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

בשבת שושן פורים הלך לעולמו בירושלים, ניצול השואה ר' ברוך מרדכי אנסבכר ז"ל, מאחרוני העדים שהעידו במשפט אייכמן והוא בגיל 94. הוא הובא אמש למנוחת עולמים.

ברוך מרדכי אנסבכר, ניצול שואה, היסטוריון, ומנהלה הראשון של עמותת 'יד ושם', מקציני חטיבת ירושלים וממשחררי חברון. זכה להקים בחייו משפחה עניפה.

אנסבכר ז"ל נולד בגרמניה, ועבר את מאורעות השואה האיומות, הוא שוחרר על ידי בעלות הברית במשקל 37 קילו, הוא השתתף בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים ונלחם בבית לחם ובגוש עציון. הוא המשיך לחברון וקיבל מהשייח המקומי את המפתח לדלת התחתונה של מערת המכפלה.

ר' ברוך מרדכי מקבל את אחד הפרסים. (באדיבות משפחת אנסבכר)

הוא למד בישיבת קול תורה בירושלים בשנים שלאחר קום המדינה, הוא היה מתלמידיו של הגאון הנודע רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל. המנוח ז"ל היה מבין מייסדי עמותת 'יד ושם' ושימש כמנהלה הראשון. בשנת 1961 היה מרדכי כעד ראשי במשפטו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן ימ"ש.

במהלך שנות חייו שימש כמרצה באוניברסיטת היידלברג וסייע בהקמת מוזיאון יהודי בברלין, והיה בין מייסדי עמותת ניצולי השואה 'עמך'. הוא גם זכה בחייו לקבל את פרס 'יקיר ירושלים'. הוא השאיר אחריו כמאה צאצאים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ניצול שואה משפט אייכמן אדולף אייכמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד