י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זעם בימין וצהלה בשמאל

כצפוי: בג"צ הכשיר את מועמדת 'העבודה' שנפסלה

כפי שהיה צפוי מראש, אותו בג"צ שפסל מועמדים רבים מהימין ומכשיר את כל מועמדי השמאל, הכשיר הערב את המועמדת ברשימת  העבודה לכנסת אבתיסאם מראענה למרות יחסה המבזה לשואה ולחיילי צה"ל

כצפוי: בג"צ הכשיר את מועמדת 'העבודה' שנפסלה
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

כצפוי: המועמדת שביזתה את ניצולות השואה ולגלגה על צפירת יום הזיכרון תוכל להתמודד לכנסת.

אבתיסאם מרעאנה-מנוחין, מס' 7 במפלגת 'העבודה', תוכל להתמודד לכנסת. כך קבע בית המשפט העליון, ובכך הפך את החלטת ועדת הבחירות המרכזית שפסלה את המועמדת שעוררה סערה לאור דברים מקוממים שפרסמה בעבר על השואה.

מפלגת העבודה הגיבה על ההחלטה ומסרה: "בית המשפט העליון אמר את דברו. המועמדת איבתיסאם מרעאנה מנוחין הביעה חרטה על הדברים שכתבה לפני למעלה מעשור. אנחנו רואים את הפרשה מאחורינו ונערכים לבניית עתיד חדש למדינת ישראל; עתיד של חיבור ושיתוף חלקי החברה הישראלית לטובת כל אזרחית ואזרח".

ח״כ משה ארבל מש"ס הגיב בחריפות להחלטת בית המשפט העליון, שלא לפסול את מועמדותה של מרעאנה: "תושבי זכרון יעקב: אנא זכרו ביום הבוחר כי מספר 7 במפלגת העבודה אמרה: "הייתי משמידה את זכרון יעקב. שתחזרו לארה"ב או לפולניה״. עוד כתב ארבל, "משפחות ניצולי השואה: אנא זכרו ביום הבוחר כי מספר 7 במפלגת העבודה כתבה שלא עמדה בצפירה, החליטה להמשיך לנהוג ״ואלה היו 2 דקות מופלאות בזמן הצפירה, המשכתי לחשוב על מה שעניין אותי, מנהיגי מפלגת העבודה לדורותיהם היו ללא ספק מזדעזעים ודוחים בשאט נפש את ממשיכת דרכם ברשימת המפלגה, בית המשפט העליון שגה בהחלטתו להתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית ופגע פעם נוספת ביחסים העדינים בין הרשויות ובאמון הציבור במערכת המשפט. אבל ביום הבחירות אתם". כתב ארבל.

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית, עו"ד איתמר בן גביר, הגיב גם הוא להחלטת בית המשפט העליון לאשר את התמודדות אבתיסאם מראענה: "שוב בית המשפט העליון מוכיח שהוא לא מסוגל לפסול תומכת טרור. ההחלטה המבישה והמנוגדת לחוק להכשיר את מי שקוראת להשמיד את זכרון יעקב, לועגת לניצולי שואה ובזה לחיילי צה"ל - מעלה מסקנה אחת בלבד: בבחירות הקרובות יש לעם ישראל הזדמנות לבחור ממשלת ימין חזקה עם ציונות דתית גדולה, שתגוון את הרכב בית המשפט העליון ותבצע את התיקונים הנדרשים במערכת המשפט".

בן גביר הוסיף כי "כל בר דעת מבין שהנימוקים לפיהם מראענה "התנצלה" על דבריה שווים כקליפת השום ועל עשירית מדבריה של מראענה נפסלו ד"ר בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, ולהם לא הועילה כל התנצלות. כעת יש הזדמנות נדירה להביא להקמת ממשלה שתערוך רפורמה אמיתית בעולם המשפט".

חלק מפוסטים שכתבה אבתיסאם מראענה. בפוסט שכתבה על עלי הנער אבו-עליא, בן 13 שנהרג בעימותים עם כוחות הביטחון בשומרון, היא כתבה כי הוא "יצא להגן על זכותו הבסיסית להגנה על אדמתו ועל חירותו". בהיותה חברה במרצ בשנת 2009, הודיעה על פרישתה מהמפלגה בשל העובדה שמרצ לא גינתה את מבצע עופרת יצוקה בעזה. בפוסט נוסף היא ביזתה נוראות את ניצולות השואה, וזלזלה בדקת הדומיה לזכר חללי מערכות ישראל.

אבתיסאם מראענה בג"ץ פסילת חבר כנסת מהתמודדות מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד