ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ארגון 'סולם' חגג סיום מחזור בנות

התרגשות גדולה ב'סולם' - מרכז יום שיקומי לחינוך מיוחד, שחגג סיום מחזור של ביה"ס "אפיקים" לבנות בעלות לקויי למידה מורכבים. יצחק פינדרוס, סגן ראש העיר, בירך את הבוגרות

ארגון 'סולם' חגג סיום מחזור בנות

בין שלל מסיבות הגמר הממלאות כל אודיטוריום רענן בימים אלו, בלטה מסיבת גמר מרגשת במיוחד. המסיבה היתה מיוחדת דווקא משום שהיא מיוחדת! את גמר בית הספר חגגו בנות אחרי שמונה שנים בביה"ס "אפיקים" של סולם לבנות בעלות לקויי למידה מורכבים.

בין התלמידות – יוצאות גני שפה, כתות מקדמות וכן רבות מכיתות רגילות אשר זכו לקידום וטיפול מקיף ומיטבי במשך 8 שנים מלאות וגדושות. "כמו בכל סניפי סולם" אומר הרב דוד ארנסטר, מנכ''ל סולם, "המטרה הסופית העומדת מול עינינו, היא מקסימום עצמאות ושילוב. 30% מבוגרי סולם משתלבים במסגרות המשך רגילות." וזה הרבה. הרבה מאד. היום הוא יומן הגדול של בוגרות אפיקים. היום הן יוצאות מוכנות לחיים.

זר כי היה נקלע להופעה המרשימה לא היה מבחין כלל ועיקר כי מדובר בבנות עם לקויי למידה מורכבים המלווים, לפעמים, בקשיים רגשיים – שילוב שללא "אפיקים" לבטח היה מותיר אותן ללא טיפול תואם, ללא השגים לימודיים, חסרות בטחון ואישיות בנויה.

"מאמינים ששיפי שלי תשתלב בשנה הבאה בסמינר?" מתרגשת אמא שלה. הסבתות משני הצדדים פחות מבינות על מה הרעש, כי ליקוי הלמידה של שיפי אינו מפריע לה להיות הנכדה הכי חביבה, חכמה ומלאת חיים. באמת קשה להאמין, אם מתוודעים לסיפורה של שיפי. עד כיתה ד' היא היתה "עצלנית הכיתה". היות שהתקשתה לקרוא ולא הצליחה להתרכז, לא הבינה דבר בשיעורים, נגררה להפרעות משמעת ומקומה הקבוע היה במסדרונות בית הספר. כשגילו את הבעיה הקטנה של שיפי, היא עברה מיד לאפיקים. בבית הספר החדש לימדו את שיפי לעקוף את הקושי שלה, הגבירו את שעות הריכוז ובכלל – העלו את הדימוי העצמי הגרוע שלה, ומילדה כבויה ו"מופרעת" הפכה שיפי לפרח. היום היא מציגה נפלא את תפקידה, ושולפת ברהיטות את משפטיה, חרוז אחר חרוז.

שיפי וחברותיה לכיתה לא הציגו סתם "עוד הצגה"; המחזה שהועלה על ידי הבנות הבוגרות עובד מתוך סיפורה האישי של הגב' שרה ביינהורן, כפי שהוא מופיע בספרה "עלים שעלו מתוך האפר". הגב' ביינהורן בעצמה כבדה את הארוע בנוכחותה וספרה את האפיזודה בעצמה, כפי שהתרחשה לחופי איטליה.

אפרת וגיטי, נחמי ושרי ואסתר-יהודית, המחיזו את הדרמה באופן מושלם, שאינו נופל בכהוא זה מתפקוד בנות גילן בבתי הספר ה"רגילים". את המחזה ליוו מחולות ברמת ביצוע שלא תמצאו במסיבת גמר שגרתית, ומקהלה נפלאה.

אישי הציבור שהוזמנו לארוע, הפגינו את התרגשותם וגאוותם בהצלחת הבנות. הגב' לאה שקד, מפקחת שח''ם במשרד החינוך, הביעה את התפעלותה וברכה בחום. את ברכת העיר ירושלים הביא הרב יצחק פינדרוס, סגן ומ"מ ראש העיר העושה מעל ומעבר למען רווחת ילדי סולם.

ממשרד החינוך הגיע מר יהודה פינסקי מנהל האגף לחינוך מוכר שאינו רשמי, שאף נשא דברים וברך את בוגרות ביה"ס היוצאות לחיים.

האמהות של ציפורה, גיטי ונחמי, כמו יתר ההורים בסולם, אינם זקוקים לקבלות. ההצלחה בשטח מדברת בעד עצמה; אך למי שעוד פקפק אם זו אגדה, מהווה המסיבה הוכחה ניצחת כי ניתן לקדם בנות הסובלות מלקויי למידה לרמות תפקוד נורמטיביות ולשילוב רגיל ושמח בעולם הגדול.
ארגון סולם טקס סיום ברכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד