י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בקרוב: כך יפתחו השמיים

הפעם זה נראה קרוב מתמיד. מחוסנים ומחלימים ככל הנראה יקבלו הקלות משמעותיות מאוד, גם ביציאה מהארץ ובחזרה לארץ, בטרמינל עצמו, וכמובן בבידוד בחזור לארץ- מחוסנים ומחלימים לא ידרשו להיכנס לבידוד בחזרה ארצה.

בקרוב: כך יפתחו השמיים
מטוס מתכונן להמראה צילום: pixabay

בקרוב יפתחו השמיים. הפעם זה נראה קרוב מתמיד. מחוסנים ומחלימים ככל הנראה יקבלו הקלות משמעותיות מאוד, גם ביציאה מהארץ ובחזרה לארץ, בטרמינל עצמו, וכמובן בבידוד בחזור לארץ- מחוסנים ומחלימים לא ידרשו להיכנס לבידוד בחזרה ארצה.

יציאה מהארץ- הדבר תלוי במדינת היעד. מדינות אשר יאשרו כניסה של ישראלים מחוסנים (ואולי גם מחלימים-לפי מדינת היעד) לא ידרשו מישראלים בדיקת קורונה וכמובן לא בידוד- ממש מעבר חופשי ביניהן. המדינות שנכון לרגע זה נראה שיאפשרו כניסה למתחסנים ללא בידוד הן : קפריסין, יוון, סיישל וגאורגיה.

דובאי לדוגמא, מאפשרת כניסה לישראלים עם בדיקת קורונה לפני ההמראה ובנחיתה- נכון לעכשיו גם מחוסנים וגם לא מחוסנים, כולם יכולים להיכנס עם בדיקת קורונה שלילית וכמובן עם ויזה בתוקף.

ישנן מדינות נוספות שמאפשרות כניסה לישראלים עם בדיקות קורונה בין מחוסנים ובין מחלימים, כגון ארה"ב, דובאי, מרוקו, טורקיה, אוקראינה, בולגריה ועוד- יש להתעדכן לפני הזמנת כרטיס הטיסה בהנחיות של כל מדינה ומדינה.

עוד אפשרות שעולה ומתקדמת, היא בדיקת אנטיגן למי שלא מחוסן, התוצאות שלה מגיעות תוך 4 שעות וכך הדבר יאפשר פתיחה מחודשת של השמיים- לפחות חלקית.

חשוב להדגיש, כמו שאמרה שרת התחבורה, שהממשלה תהיה רשאית לפתוח ולסגור את נתב"ג לפי מצב התחלואה בארץ ובעולם, וחלילה לפי מצב המוטציות. כמובן שכל שינוי ומתווה דורש את אישור הממשלה.

הצפי הוא שככל שמדינות נוספות יורידו את רמת התחלואה ויעלו כמות המתחסנים, נראה יותר ויותר מדינות שיהיה אפשר לטוס אליהן.

אגב, יש גם מדינות שמכניסות נכון להיום תיירים מישראל ללא כל בדיקת קורונה או בידוד- ממש חופשי לגמרי כמו מקסיקו, אלבניה וקוסטה ריקה.

מדינות שלא מכניסות ישראלים בכלל בין מחוסנים ובין מחלימים, וכמובן מי שלא התחסן: אוסטרליה, ניו זילנד, הודו, קנדה וויאטנהם.

ההסכמים עם יוון וקפריסין מתקדמים מאוד, וככל הנראה בקרוב יפורסם המתווה לפתיחת השמיים למחוסנים ולמחלימים ליוון ולקפריסין. הבעיה שכרגע עוד לא עוד ברור לגמרי איך יפטרו אותה הוא הנושא של הילדים מתחת לגיל 16 שכמובן עדיין לא מתחסנים, וכך נוצר מצב שמשפחה של מחוסנים לא תוכל לטוס לטיול בחו"ל עם ילדיהם. נקווה שגם לעניין זה ימצאו פתרון בקרוב.

צייד הטיסות

טיסות קורונה חולי קורונה חיסון לקורונה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד