ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תגובה על הפגיעה בספינה?

דיווחים בסוריה: צה"ל תקף באזור הבירה דמשק • תיעוד

על פי דיווחים בסוריה, מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו הערב מטרות איראניות באזור דמשק | מוקדם יותר אמרו גורמים ישראלים כי ישראל תגיב על הפגיעה בספינה הישראלית במפרץ עומאן

תקיפה ישראלית, ארכיון
תקיפה ישראלית, ארכיון צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

כלי התקשורת בסוריה דיווחו הערב (ראשון) כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות המזוהות עם איראן באזור דמשק הבירה. על פי הדיווחים, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו והצליחו ליירט את מרבית הטילים. נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים בתקיפה.

על פי ההערכות, התקיפה מגיעה בתגובה לפגיעה בספינה הישראלית המיוחסת לאיראן. מוקדם יותר התייחס הרמטכ"ל לתקרית בה נפגעה הספינה הישראלית. "מדינת ישראל מתמודדת עם איומים רבים באופן קבוע. כל הזירות פעילות וכל הזירות מצריכות מודיעין מעודכן לזמן אמת - נגד רקטה, נגד חדירה, נגד פעילות בסייבר, נגד ספינה ונגד איום על מטוס", אמר כוכבי בטקס חילוף מפקדים ביחידת המודיעין  8200.

לדברי כוכבי, "המודיעין שזור בכל הזירות האלה, באופן הדוק ושלא ניתן בלעדיו. רק בסוף השבוע החולף קיבלנו תזכורת באחת הזירות האלה מאחד האיומים הגדולים ביותר באזור, איראן, וקיבלנו תזכורת שאיראן לא רק מהווה איום גרעיני, אלא שהיא מפיצה טרור ומבצעת טרור ופעולות נגד מטרות אזרחיות. זה המקום לחזור ולהדגיש שצה"ל פועל ויפעל מול האיומים המסכנים אותו במעגל הקרוב ובמעגל הרחוק, וכרגיל הוא יעשה זאת באמצעות המודיעין המשובח שאגף המודיעין מספק לו"

מוקדם יותר הערב דווח ב'כאן 11' מפי גורם ביטחוני בכיר, כי ישראל צפויה להגיב התקיפה האיראנית כנגד הספינה הישראלית במפרץ עומאן. "אין מנוס מתגובה ישראלית על הפגיעה באוניה בבעלות ישראלית", אמר הגורם.

כלי השיט שהותקף ביום שישי - ספינה השייכת לחברה ישראלית "הליוס ריי", שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. הספינה שטה תחת דגל איי בהאמה והייתה בדרך לסינגפור מהעיר דמאם שבערב הסעודית, לאחר הפיצוץ היא נאלצה לשוב על עקבותיה. 

 

תקיפה סוריה חיל האויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד