י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ירוץ פעם שלישית?

טראמפ חזר לבמה: "המסע המדהים הזה רחוק מלהסתיים"

"אתם התגעגעתם אליי?" כך שאל הלילה דונלד טראמפ שהתגעגע גם הוא לבמה ולקהל. הלילה נאם נשיאה ה-45 של ארה"ב בועידת CPAC 2021, נאום פומבי בתור נשיא לשעבר, שארך למעלה משעה. הוא הצהיר כי לא יקים מפלגה חדשה וכי הפרק הפוליטי בחייו עדיין לא הסתיים

טראמפ חזר לבמה: "המסע המדהים הזה רחוק מלהסתיים"
דונלד טראמפ צילום: ועידת CPAC 2021

אחרי חודש ועשרה ימים מאז עזב את הבית הלבן, נשיאה ה-45 של ארה"ב דונלד טראמפ עלה אמש (ראשון) לראשונה על הבמה בוועידה הפוליטית - CPAC 2021 של השמרנים באורלנדו שבמדינת פלורידה וביקש להחזיר לעצמו את תפקידו כמנהיג המפלגה הרפובליקנית, כאשר הוא מציב את עצמו למלא תפקיד מרכזי בבחירות האמצע בשנת 2022, זאת מתוך ניסיון להחזיר את השליטה בסנאט לידי הרפובליקנים.

"זה רחוק מלהסתיים", אמר טראמפ על "המסע המדהים" שלדבריו הוא ותומכיו החלו לפני ארבע שנים. "אנחנו ננצח ואמריקה תהיה חזקה וגדולה מאי פעם".

טראמפ נותר זקוף ולא התנצל על אירוע הפריצה ב-6 בינואר לבניין הקפיטול, שהביא למותם של שני שוטרים וארבעה מפגינים, כוחו הפוליטי בקרב הרפובליקנים כמעט ולא נחלש. גם לאחר שהוא הועמד להדחה בפעם השנייה, הוא זוכה על ידי הסנאט האמריקני - כששבעה רפובליקנים הצטרפו לדמוקרטים בהצבעה וביקשו להרשיע אותו בהסתה להתקוממות, מה שהיה מונע ממנו להתמודד שוב בעתיד על הנשיאות, אך קולותיהם לא הספיקו והנשיא זוכה מאשמה.

בנאומו הפומבי הראשון, מאז עזב את הבית הלבן, טראמפ כיוון חיצים לעברו של הנשיא המכהן ג'ו ביידן. "חשבנו שהממשל הזה יהיה רע, אבל מעולם לא דמיינו כמה רחוק הוא ילך וכמה רע הוא יהיה. הקמפיין שלו היה מלא שקרים", טען הנשיא לשעבר על מחליפו.

באשר לניסיונות להחיות את השיחות על הסכם הגרעין האיראני אמר הנשיא לשעבר טראמפ: "הממשל החדש הסיר את הסנקציות שלנו על איראן ובטיפשותו ויתר על המנוף שהיה לנו לפני משא ומתן. אם היו לנו בחירות הוגנות התוצאות היו אחרות לגמרי והיה לנו הסכם עם איראן בשבוע הראשון של הממשל". כן תקף את מדיניות ההגירה של ביידן ודרש ממנו "לפתוח את בתי הספר ברגע זה".

הוא שיבח את מפלגתו ואמר: "המפלגה הרפובליקנית היא מפלגה המגנה על האינטרסים החברתיים, הכלכליים והתרבותיים של משפחות אמריקאיות עובדות - של כל גזע, כל צבע וכל דת. הרפובליקנים מאמינים שצרכיהם היומיומיים של אזרחים חייבים להגיע ראשון", אמר הנשיא לשעבר.

"אתם עדיין מתגעגעים אליי?", שאל טראמפ את הקהל בכנס, לאחר שעלה לבמה לנאום שארך יותר משעה והחל באיחור של שעה מהמתוכנן. "הרבה דברים קורים" אמר הנשיא לשעבר שלא הכריז על מועמדות לנשיאות 2024 בנאומו בפני הועידה השמרנית - אך רמז לריצה שכזו "מי יודע, אולי אחליט להביס אותם בפעם השלישית".

טראמפ הצהיר בכנס כי הוא לא יקים מפלגה פוליטית חדשה, הוא מתח ביקורת על יורשו, הנשיא ג'ו ביידן, ואמר כי מדיניות ארה"ב עברה מ"אמריקה ראשונה לאמריקה אחרונה".

יצוין כי הנשיא לשעבר נותר מנושל מכל פלטפורמות המדיה החברתית האפשריות, כולל פייסבוק וטוויטר, בגלל תגובתו להתפרעות הקטלנית בקפיטול.  מאז עזב את הבית הלבן - בית מגורי הנשיא, הוא מתגורר באתר הגולף שלו מאר-א-לאגו בפלורידה.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן המפלגה הרפובליקנית (1)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד