י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צמוד בהתאמה לראה"מ

סקר: נפתלי בנט מאבד קולות ליאיר לפיד

הבחירות תכף כאן ומסקר שפורסם הבוקר עולה כי גוש מתנגדי נתניהו מתחזק ומצליח להשיג רוב של 62 מושבים | בשאלת מידת ההתאמה לראשות הממשלה עולה כי דווקא סער ובנט זוכים לתמיכה רחבה יותר מאשר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד

סקר: נפתלי בנט מאבד קולות ליאיר לפיד
נפתלי בנט/גדעון סער/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

22 ימים קודם הבחירות ובשלל הסקרים שמתפרסמים מדי יום, מפרסמת הבוקר (שני) תחנת הרדיו 103FM סקר מנדטים שמראה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש "רק לא ביבי" היה מתחזק וזוכה ב-62 מושבים, אך רק בתנאי שגם כחול לבן וגם מרצ צולחות את אחוז החסימה.

על פי הסקר, שערך עבור 103FM מכון פאנלס פוליטיקס, גוש מתנגדי נתניהו כאמור מתחזק ל־62 מנדטים. זאת לעומת 60 שהיו לו בסקר הקודם. גוש נתניהו, החרדים והציונות הדתית עומד על 47 מנדטים, וגם בצירוף ימינה (עם 11 מנדטים) לא מגיע לרוב של 61 המאפשר לו הקמת קואליציה.

הליכוד, שנחלש בשבועות האחרונים ל־28 מנדטים שומר על כוחו, בעוד יש עתיד ממשיכה במגמת ההתחזקות ועולה במנדט ל־19 מושבים. העלייה של לפיד ויש עתיד באה על חשבון ימינה של נפתלי בנט, שהצהיר השבוע כי לא יישב בממשלה בראשות יאיר לפיד בתקווה לעצור את זליגת הקולות, אך נוכח לראות כי הוא מפסיד קולות למפלגתו של לפיד.

תקווה חדשה של גדעון סער מקבלת בסקר 13 מנדטים, ימינה כאמור עם 11 מנדטים, הרשימה הערבית המשותפת ממשיכה להציג נתון חד-ספרתי עם 9 מנדטים בלבד.

החרדים: ש"ס מקבלת בסקר 8 מנדטים, אחותה האשכנזית, יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים. האויב אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים גם-כן.

מפלגת העבודה של מרב מיכאלי שבה אט-אט לממדיה הטבעיים ומקבל 6 מנדטים ואילו אחותה - מרצ מקבלת בסקר 4 מנדטים, כך גם כחול לבן של שר הביטחון בני גנץ. סוגרת את הרשימה, הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר שמקבלת 4 מנדטים.

התאמה לראשות הממשלה: נתון מעניין נמצא כאשר מציבים את סער מול נתניהו, לפי כלל המשיבים, נתניהו מקבל 43% ואילו סער מקבל אחוז אחד פחות בלבד. אותה שאלה מול בנט מציגה פער גדול יותר: 40 אחוזים לנתניהו מול 36 לבנט. הפער הגדול ביותר, בניגוד לתמונת המנדטים, הוא דווקא בין נתניהו לראש המפלגה השנייה בגודלה בסקרים, יאיר לפיד. על פי הסקר, מבין כלל המשיבים, לנתניהו 50 אחוזי התאמה מול 37 אחוזים בלבד ללפיד - פער של 13 אחוזים.

סקר בחירות 2021 ביבי נתניהו גדעון סער יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד